Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
The discourse on parental involvement as a means to increase the educational attainment of underprivileged children has gained ground in the scholarly and policy field of preschool education. Nevertheless, this discourse is characterised by a ?democratic deficit? in which parents themselves are rarely involved in determining goals and modalities of parental involvement in sociological and educational studies (Tronto, 2013). 10 video-elicited focus groups with migrant parents were organised in the Flemish community of Belgium in order to explore their meaning-making of preschool education and the parent-school relationship. The qualitative data suggest a perceived lack of attention for the care dimension in education. While parents are eager to know more about preschool, they cannot always express this eagerness. Based on these results, we recommend that preschool policies, practices, and research should consider communicative spaces for parents, professionals, and researchers in which multiple, yet opposing, meanings can be discussed. Bron: https://www.semanticscholar.org/paper/Conceptualisations-of-care-and-education-in-early-Laere/73e0528c6f55d46ed8b51c60c512b337ff6f2f0f
Choose an application
Choose an application
Dit boek gaat over de voorschoolse voorzieningen: kinderopvang en kleuterschool. Dat zijn heel bijzondere plekken, waar het meest private en het meest publieke samenkomen. De staat van het kind en het kind van de staat.Het zijn immers plekken waaraan ouders hun dierbaarste bezit toevertrouwen en waarmee ze de zorg voor en de opvoeding van hun kind delen. Veel intiemer wordt het niet. Maar het zijn ook plekken van beleid en dus van politiek: beleid inzake preventie, beleid inzake gelijke kansen op de arbeidsmarkt, beleid inzake levenslang leren, om er maar enkele te noemen.Meer publiek en politiek wordt het ook niet. Daarom is het belangrijk om over dit soort plekken de vraag te stellen: zijn de zaken zoals ze moeten zijn? Of zijn ze zo omdat ze altijd zo zijn geweest? Om te kunnen nadenken over wat we willen, moeten we afstand kunnen nemen van wat er is. En dus moeten we evidenties onderzoeken en lastige vragen stellen.Prof. dr. Michel Vandenbroeck doceert gezinspedagogiek aan de Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek van de Universiteit Gent. Hij ontving een eredoctoraat van de universiteit van Tampere. Zijn onderzoek gaat over voorschoolse voorzieningen, opvoedingsondersteuning en gezinsbeleid, met een bijzondere aandacht voor contexten van diversiteit. Hij is lid van de redactieraad van toonaangevende internationale wetenschappelijke tijdschriften (onder meer European Early Childhood Education Research Journal en Early Education and Development). Tezamen met zijn Zweedse collega Lieselott Olsson is hij coördinerend redacteur van de befaamde boekenserie ?Contesting Early Childhood?. Hij is ook voorzitter van de raad van bestuur van VBJK ? Vernieuwing in de Basisvoorzieningen voor Jonge Kinderen, met zetel in Gent.Bron: https://gompel-svacina.eu/product/de-staat-van-het-kind-het-kind-van-de-staat-naar-een-pedagogiek-van-de-voorschoolse-voorzieningen/
Voorschoolse kinderopvang --- Kleuterschool --- Pedagogiek --- Gezinspedagogiek --- Genealogie --- gezinspedagogiek --- geschiedenis --- History of education and educational sciences --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- Kleuteronderwijs --- Diversiteit --- Didactics of Kindergarten --- Diversiteit. --- Genealogie. --- Gezinspedagogiek. --- Kleuteronderwijs. --- Kleuterschool. --- Pedagogiek. --- Voorschoolse kinderopvang. --- kleuteronderwijs --- pedagogie --- 362.7. --- 371.1. --- 37. --- 37 --- 371.1 --- 362.7 --- onderwijs37 --- Kinderopvang --- Vlaanderen --- Voor- en vroegschoolse educatie --- Opvoedingsondersteuning --- Gezinsbeleid --- Geschiedenis --- Kwaliteitsbewaking --- Transitie --- Professionalisering --- Maatschappelijke positie
Choose an application
Een mooi uitgegeven strip die de leek meteen een heel eind op pad helpt bij de geschiedenis van dove mensen. Zo zie je opflitsende lampen die de dove mens duidelijk maken dat er aangebeld wordt, we zien hoe gebarentaal administratief een hele hulp is om dove mensen dezelfde rechten te geven als de horenden, maak kennis met James Wilson, de eerste dove chauffeur die de buitenspiegels uitvond om als dove persoon veilig te rijden, ...
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies. --- Quantitative methods in social research. --- Social policy and particular groups. --- kinderopvang. --- kwaliteitsverbetering. --- leermethoden. --- praktijkonderzoek. --- supervisie.
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|