Narrow your search

Library

UGent (2)

VIVES (1)


Resource type

dissertation (3)


Language

Dutch (2)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2017 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Krisenbezogene Emotionen während der ING-Betriebskrise: eine Korpusanalyse

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Optimalisatie en evaluatie van chemische proteoomanalytische technieken om bindingspartners van geneesmiddelen te identificeren.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Vormingsprogramma 'employer branding'
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Kortrijk : Katholieke Hogeschool VIVES: Kortrijk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor onze bachelorproef kregen we de kans via RESOC WESTHOEK en Hogeschool VIVES Kortrijk om een vormingsprogramma over employer branding te ontwikkelen. Specifieker deden we onderzoek naar het aantrekken van jongeren tussen 18 en 35 jaar voor organisaties in de Westhoek. Volgende organisaties worden aanzien als ambassadeurs: Stad en OCMW Ieper (Overheid), e-BO Enterprises (Privé), Huize Proventier (Zorg) , Pepsico (Privé), Picanol (Privé) , Furnibo (Privé) , Aviko (Privé) , Stad Poperinge (Overheid) , Jan Yperman Ziekenhuis (Zorg) , Stad en OCMW Diksmuide (Overheid) , Stad en OCMW Veurne (Overheid). Hiervan werkten we met drie organisaties uit verschillende sectoren samen, namelijk: zorg, publieke en private sector met het oog op het realiseren van dit algemeen vormingspakket. In het vormingspakket kan een stappenplan teruggevonden worden. Dit stappenplan helpt organisaties hun employer branding te onderzoeken en vervolgens te verbeteren, met extra aandacht voor hun identiteit en imago. We kozen ervoor om eerst een omgevingsanalyseover de Westhoek te geven, gevolgd door een korte uitleg over employer branding. Daarna volgt het effectieve stappenplan die als volgt is opgesteld : • VOORBEREIDENDE STAP: Analyse gekende gegevens Als eerste is het belangrijk om zicht te krijgen op de acties omtrent employer branding die reeds gebeuren in uw organisatie . • STAP 1: Interne employer branding: Focusgroep Na het eerste overzicht raden wij aan een focusgroep te organiseren. Dit zorgt voor een duidelijk beeld over de identiteit van uw organisatie. • STAP 2: Interne employer branding: Interne bevraging Na de focusgroep kan bij een grotere populatie van werknemers een bevraging afgenomen worden. Dit om na te gaan of de beleving van identiteit van alle werknemers gelijk loopt (deze uit de focusgroep en de bevraging). • STAP 3: Externe employer branding: Externe bevraging Als volgende stap na de interne bevraging, raden wij aan om bij externen een bevraging af te nemen over het imago van de organisatie. Is de organisatie voldoende gekend? Denken externen hetzelfde zoals verwacht over de organisatie? • STAP 4: SWOT- analyse Overkoepelend maakt kan een SWOT-analyse gemaakt worden vanuit alle voorgaande stappen. Na het overlopen van alle stappen stelden wij een selectie van tools en adviezen op om employer branding in een organisatie te optimaliseren.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by