Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Remembered as the official who failed to keep Luther in the Catholic fold, Tommaso de Vio, Cardinal Cajetan (1469-1534) was a multi-faceted figure whose significance extends beyond those days in Augsburg. In the 1520s, he embarked on a labour of biblical commentary that occupied the final decade of his life, producing over a million words of translation and commentary. Offering an overview of this remarkable body of work, Michael O’Connor argues that Cajetan’s motive was the renewal of Christian living (more ‘Catholic Reform’ than ‘Counter-Reformation’), and that his method was a bold and fresh hybrid of scholasticism and Renaissance humanism, correcting the Vulgate’s errors and expounding the text almost exclusively according to the literal sense.
2 CAJETANUS, THOMAS DE VIO --- 2 CAJETANUS, THOMAS DE VIO Godsdienst. Theologie--CAJETANUS, THOMAS DE VIO --- Godsdienst. Theologie--CAJETANUS, THOMAS DE VIO --- Cajetan, Tommaso de Vio, --- Cajetan, --- Cajetanus, --- Caetano, --- Vio, Tommaso de, --- Cajetan, Thomas de Vio-, --- Vio-Cajetan, Thomas de, --- Vio, Thomas de, --- Gaetano, --- Caietanus, Thomas de Vio, --- Bible --- Hermeneutics.
Choose an application
Choose an application
This book chronicles the life story of Ted Turner-cable television mogul, successful baseball team owner, and fascinating public figure.
Businesspeople --- Sports team owners --- Telecommunication --- Turner, Ted.
Choose an application
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- Personnel management --- bedrijfsethiek --- normen --- waarden --- organisatieleer --- management --- 366.4 --- E080724.jpg --- Ethisch ondernemen --- bedrijfsleiding, management
Choose an application
Hebrew language --- Hébreu (Langue) --- Syntax. --- Grammar. --- Syntaxe --- Grammaire --- Bible. --- Language, style. --- -Hebrew language --- -Oud Testament: bijbelse filologie: hebreeuws --- -809.24 Hebreeuws. Hebreeuwse taalkunde --- Jewish language --- 221.02*1 --- 809.24 --- 809.24 Hebreeuws. Hebreeuwse taalkunde --- Hebreeuws. Hebreeuwse taalkunde --- 221.02*1 Oud Testament: bijbelse filologie: hebreeuws --- Oud Testament: bijbelse filologie: hebreeuws --- Grammar --- Syntax --- Antico Testamento --- Hebrew Bible --- Hebrew Scriptures --- Kitve-ḳodesh --- Miḳra --- Old Testament --- Palaia Diathēkē --- Pentateuch, Prophets, and Hagiographa --- Sean-Tiomna --- Stary Testament --- Tanakh --- Tawrāt --- Torah, Neviʼim, Ketuvim --- Torah, Neviʼim u-Khetuvim --- Velho Testamento --- Hebrew language - Syntax. --- Hebrew language - Grammar.
Choose an application
The book is a contemporary compilation of important research in the area of microfinance and financial inclusion. It explores a plurality of views and experiences from different parts of the world while linking a variety of international research backgrounds. Accordingly the book will fill a gap in providing a carefully curated cross-sectorial selection of topics relevant to the development finance research community primarily but also industry practitioners who are interested in keeping abreast of developing research. Benefits in this regard also include being able to provide a platform to less established researchers offering them a voice in published form.
Choose an application
Leraren zijn de afgelopen jaren meer gaan samenwerken. Dat is goed, want uit onderzoek blijkt dat zowel leerlingen als leraren daarvan kunnen profiteren. Om het onderwijs te verbeteren en te vernieuwen, is samenwerking onontbeerlijk. Maar wat maakt samenwerking effectief? En is alle samenwerking ook goed?Nee, zeggen Andy Hargreaves en Michael T. O?Connor. Sommige vormen van samenwerking zijn minder geschikt. Voor dit boek bestudeerden ze vijf vormen van samenwerking, in verschillende culturen en werelddelen, die wél effectief zijn. De samenwerking tussen professionals is op deze plaatsen uitgegroeid tot een diepere vorm van samenwerking. Ofwel: de organisaties zijn gegroeid van ?professioneel samenwerken? naar ?samen professionaliseren?. Dat houdt in dat er samen gewerkt wordt aan het vergroten van de professionaliteit van alle individuele betrokkenen en de organisatie als geheel.Hargreaves en O?Connor trekken lessen uit de praktijkvoorbeelden die ze bestudeerden en presenteren in dit boek tien kenmerken waaraan ?samen professionaliseren? voldoet. Tegelijkertijd waarschuwen ze dat geslaagde samenwerkingsmodellen uit het buitenland niet zomaar over te nemen zijn op je eigen school. Er zijn culturele en contextuele factoren waarmee je rekening dient te houden.Samenwerking kan een van de krachtigste middelen zijn om het onderwijs te verbeteren. Op voorwaarde dat het goed gebeurt en dat de samenwerking niet blijft hangen in praten, maar resulteert in actie: daadwerkelijk samen wérken. Wat daarvoor nodig is, wordt duidelijk in dit boek.Bron: https://shop.bazalt.nl/samen-werken-aan-professionaliteit
Teamwerk --- Onderwijs --- Professionalisering --- Samenwerking --- Leraar --- Teamteaching --- Professionele leergemeenschap --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolontwikkeling
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|