Narrow your search

Library

UCLL (6)

Arteveldehogeschool (5)

KU Leuven (5)

UGent (5)

Hogeschool Gent (4)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

Thomas More Mechelen (3)

VIVES (3)

KBR (2)

Odisee (2)

More...

Resource type

book (12)


Language

Dutch (12)


Year
From To Submit

2008 (3)

2000 (1)

1998 (1)

1997 (1)

1994 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Opvoedingsprogramma's voor meervoudig gehandicapten
Authors: --- ---
ISBN: 9023227271 Year: 1993 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zet men een methodiek uiteen voor de opvoeding van ernstig meervoudig gehandicapten in (semi-)residentiële instellingen. Met illustraties.


Book
Dyslexie '91 : verslag van een studiedag gehouden aan de rijksuniversiteit Groningen op 29 mei 1991
Authors: ---
ISBN: 9026512015 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

dyslexie


Book
Leren (en) spelen : hulp bij het opstellen van een programma voor kinderen met ernstige motorische, verstandelijke, of meervoudige beperkingen
Authors: --- ---
ISBN: 9026505914 Year: 1984 Publisher: Amsterdam Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het perspectief van de orthopedagoog
Authors: --- --- ---
Year: 2000 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Ortho : inleidingen, monografieën en leerboeken op de gebied van orthopedagogiek
Authors: --- ---
Year: 1994 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De ontwikkeling van kinderen met problemen : gewoon anders
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044123944 Year: 2008 Volume: 29 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met (dreigende of al ernstig gebleken) problemen ontwikkelen zich opvallend. Een ontwikkeling die zó opvallend is dat die als 'niet normaal' wordt beschouwd, roept vragen op, bijvoorbeeld over wat als 'normaal' geldt, hoe de orthopedagogische hulpverlening daar op kan reageren en wat dan het doel is. Ter gelegenheid van het afscheid van twee bijzonder hoogleraren in de Orthopedagogiek, prof dr. Bieuwe van der Meulen en prof. Dr. Tjalling Zandberg, heeft een aantal collega's aangegeven wat voor hen de actuele richtinggevende ideeën zijn op het gebied van diagnostiek en interventie. Dit boek is daarvan de weerslag; een oefening in bewustwording van doorgaans niet uitgesproken standpunten.

Keywords

Leer- en gedragsproblemen. --- Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- Psychiatry --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- justitieel welzijnswerk --- orthopedagogiek --- jeugdzorg --- Children --- Development --- Psychological aspects --- Zandberg, Tjalling --- Festschriften --- van der Meulen, Bieuwe Fokke --- 159.922.76 --- 464 --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- 460 --- Begeleiding (Coaching) --- Behandeling --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- 462 --- kinderen (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- orthopedagogiek (gez) --- BEGELEIDING --- Kinderen met problemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Orthopedagogie ; diagnostiek --- S20080775.JPG --- moeilijk opvoedbare jongeren --- probleemjongeren --- sociaal werk --- #KVHB:Orthopedagogie --- 159.922.76 Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 362.7 --- 376 --- 361.3 --- Gedragsproblemen --- Ontwikkelingsproblemen --- Zorgverbreding --- Hulpverlening --- Gezinsbegeleiding --- Thuisbegeleiding --- Opvoedingsproblemen --- Interventie --- Gedragsprobleem --- Leerprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Opvoedingsprobleem --- Diagnose


Book
Begrijpend lezen voor mensen met een verstandelijke handicap
Authors: --- ---
ISBN: 9789047700364 Year: 2008 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lezen is een basisvaardigheid die je moet beheersen om mee te kunnen doen in de samenleving. Het wordt kinderen met een verstandelijke beperking wel geleerd, maar dat blijft veelal steken in het spellend (aanvankelijk) lezen. Aan begrijpend lezen wordt in het speciaal onderwijs weinig tijd besteed, omdat men er nog te veel van uitgaat dat deze vaardigheid voor velen onhaalbaar is en dat er weinig bruikbare leesmethoden voorradig zijn. Dit praktijkboek is in eerste instantie opgezet voor volwassen mensen met een verstandelijke handicap, van wie het leesniveau vergelijkbaar is met dat van leerlingen van begin groep 5 van het reguliere basisonderwijs. Omdat er in het basis onderwijs en speciaal (voortgezet) onderwijs grote belangstelling bestaat voor het gebruikte programma, worden er aanwijzingen gegeven die het boek eveneens geschikt maken voor de leerlingen van die scholen.


Book
Leren observeren : een introduktie in het gebruik van systematische gedragsobservaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9062835279 Year: 1997 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het derde en laatste deel wordt met name ingegaan op de training van de praktijk van het observeren. Bovendien wordt in een apart hoofdstuk ingegaan op het zelf ontwikkelen en trainen van een observatiesysteem. In het eerste deel wordt de lezer geïnformeerd over de theoretische achtergrond van het observeren in het algemeen en de verschillend te kiezen methoden van observatie. Bovendien worden de technische hulpmiddelen besproken. In het tweede deel worden enkele observatiesystemen als illustraties van de in het theoretisch gedeelte besproken observatiemethoden gepresenteerd.

Keywords

Observation (Educational method). --- Observation (Psychology). --- Psychology --- Research. --- Observatietechnieken. --- observeren --- meetinstrumenten (psychologie) --- Educational sciences --- Qualitative methods in social research --- onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- gedragsobservatie --- OBSERVATIEONDERZOEK -- 370.4 --- OBSERVATIETECHNIEKEN -- 343.901 --- OBSERVATIEONDERZOEK -- 343.901 --- OBSERVATIETECHNIEKEN -- 370.4 --- Observation (Educational method) --- Observation (Psychology) --- Behavior --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Psychological research --- Knowledge, Theory of --- Classroom observation --- Teachers --- Acceptance Process --- Acceptance Processes --- Behaviors --- Process, Acceptance --- Processes, Acceptance --- Research --- Training of --- #KVHB:Observatie --- 001.891.5 --- 159.94 --- Gedragsobservatie --- Observatiemethoden --- 159.98 --- Methodiek --- Observatietechnieken --- 616.07 )* Verpleegkundige diagnose --- observatiemethoden --- waarnemingsoefeningen --- 062317.jpg --- 300.6 --- informatieverwerving --- sociologisch onderzoek --- #KVHB:Gedrag --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Psychologie --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Pedagogiek --- 321.3 --- methodiek --- Methodologie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Observeren --- Man --- Volwassene --- Observatie --- Sociaal leren


Book
ZIP : zelfevaluatie individuele zorg- en begeleidingsplannen : vragenlijst
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Publisher: Groningen Stichting Kinderstudies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by