Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil de positie van de zorgcoördinator binnen de schoolorganisatie verhelderen. Zeker in scholen voor voortgezet onderwijs is er nog geen eenduidige visie op wat de achtergrond van een zorgcoördinator moet zijn en over welke kennis, vaardigheden en inzicht deze moet beschikken. De auteur heeft een jarenlange ervaring als zorgcoördinator in een grote scholengemeenschap in Rotterdam. De zorgcoördinator heeft onder meer een adviserende rol, stuurt het zorgteam aan, zorgt voor het opstellen en implementeren van het zorgbeleid en is het centrale aanspreekpunt voor externe partners. Hoe iemand als beginnend zorgcoördinator deze taken vorm kan geven, wordt behandeld in hoofdstuk twee. In de volgende hoofdstukken komen algemene vaardigheden en achtergronden aan de orde op het gebied van communiceren, samenwerken, leidinggeven, vergaderen etc
Secondary education --- zorgverbreding --- voortgezet onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Orthopedagogics --- Pupil counseling. Pupil guidance --- 484.23 --- secundair onderwijs --- didactiek --- Zorgcoördinator --- Leerlingenbegeleiding --- Voortgezet onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Relatie ouder - school --- Schoolleiders --- Schoolmanagement --- Nederland --- Onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Relatie school - ouder --- Schooldirectie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Schoolleider
Choose an application
Dit boek geeft aan beginnende zorgcoördinatoren een handreiking om direct in de eigen praktijk met een aantal taken aan de slag te kunnen. Naast een beschrijving van algemene vaardigheden komen concrete handreikingen, valkuilen en tips aan de orde om een aantal werkzaamheden op een gestructureerde manier in de praktijk vorm te geven. Ook worden in bijlagen formulieren aangeboden die na aanpassing aan de eigen schoolorganisatie direct in de praktijk toepasbaar zijn. Daarnaast biedt dit boek aan de schoolleiding een beknopt beeld over de positie en rol die de zorgcoördinator in het voortgezet onderwijs heeft en mijns inziens in de toekomst zou moeten krijgen. (Bron: covertekst)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|