Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In Stapstenen stap voor stap naar economisch inzicht doorlopen de leerlingen de opeenvolgende levensfasen van twee opgroeiende spilpersonages, en komen zo in aanraking met verschillende financieel-economische aspecten van de samenleving. Er wordt telkens vertrokken van de praktische zaken waarmee we allemaal vroeg of laat in aanraking komen, zoals een spaarrekening openen, werk zoeken, een huis huren, een belastingsbrief invullen  Vervolgens wordt er gekeken naar de achterliggende structuren, zoals het bankwezen, de sociale zekerheid enzovoort. Op het einde van elk onderdeel is er de mogelijkheid om de leerlingen de leerstof op een projectmatige manier te laten verwerken/uitdiepen. Onderdelen die aan bod komen: > Studentenarbeid (reglementering, de bijhorende administratie, effect op de belastingen ...) > Sparen (verschillende spaar- en beleggingsvormen, de bank, de beurs  ) > Op zoek gaan naar een job (inschrijven als werkzoekende, de instanties, jobkanalen ...) > In loondienst (reglementering, documenten, sociale zekerheid, interimwerk  ) > Belastingen betalen (bedrijfsvoorheffing, personenbelasting ...) > Een gezin stichten (samenwonen, huwelijk ...) > Huren / lenen / verzekeren (de reglementering, documenten, soorten leningen, valkuilen van lenen, verplichte vs vrije verzekeringen ...) > Ondernemer worden (voorwaarden en verplichtingen, btw, het ondernemingsplan, MV ...) > Erven (wat moet je doen bij een overlijden, erfopvolging, testament ...) > Economisch inzicht (hoe komt dit allemaal tot stand? > Conjunctuurbewegingen, prijsvorming, geldwaarde ...)
Didactics of secundary education --- Didactics of economy --- economie --- Economie --- technisch onderwijs --- leerboeken --- 485.8 --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- SLO HHA --- Economie - Recht --- Schoolbooks - Didactic material --- technisch onderwijs. --- Technisch onderwijs. --- economie. --- leerboeken. --- Economie - Recht.
Choose an application
In Stapstenen stap voor stap naar economisch inzicht doorloopt de lezer de opeenvolgende levensfasen van twee opgroeiende spilpersonages, en komt zo in aanraking met verschillende financieel-economische aspecten van de samenleving (o.a. studentenwerk, op zoek gaan naar werk, ondernemer worden). Ten slotte wordt er gekeken naar het grotere economische kader waarin dit alles zich afspeelt. Op het einde van elk onderdeel is er de mogelijkheid om de leerstof op een projectmatige manier te verwerken/uit te diepen.
Didactics of secundary education --- leningen --- ondernemen --- belastingen (economie) --- beleggen --- Didactics of economy --- verzekeringen --- economie --- 485.8 --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- belastingen --- SLO HHA --- Economie - Recht --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Business 2014 --- financiewezen --- #BSCH: vak : economie
Choose an application
In Stapstenen stap voor stap naar economisch inzicht doorlopen de leerlingen de opeenvolgende levensfasen van twee opgroeiende spilpersonages, en komen zo in aanraking met verschillende financieel-economische aspecten van de samenleving. Er wordt telkens vertrokken van de praktische zaken waarmee we allemaal vroeg of laat in aanraking komen, zoals een spaarrekening openen, werk zoeken, een huis huren, een belastingsbrief invullen . Vervolgens wordt er gekeken naar de achterliggende structuren, zoals het bankwezen, de sociale zekerheid enzovoort. Op het einde van elk onderdeel is er de mogelijkheid om de leerlingen de leerstof op een projectmatige manier te laten verwerken/uitdiepen.
Economie --- Technisch onderwijs. --- Didactics of secundary education --- leningen --- ondernemen --- belastingen (economie) --- beleggen --- Didactics of economy --- verzekeringen --- economie --- ERFENISSEN -- 002 --- PXL-Education 2016 --- handboeken secundair onderwijs --- 485.8 --- 340.9 --- Economie - Recht --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|