Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Differential equations, Nonlinear --- Mathematical physics --- Nonlinear theories --- 517.9 --- 681.3*G15 --- 681.3*G17 --- 681.3 *G18 --- 681.3*G17 Ordinary differential equations: boundary value problems; convergence and stability; error analysis; initial value problems; multistep methods; single step methods; stiff equations (Numerical analysis) --- Ordinary differential equations: boundary value problems; convergence and stability; error analysis; initial value problems; multistep methods; single step methods; stiff equations (Numerical analysis) --- 681.3*G15 Roots of nonlinear equations: convergence; error analysis; iterative methods;polynomials (Numerical analysis) --- Roots of nonlinear equations: convergence; error analysis; iterative methods;polynomials (Numerical analysis) --- 681.3 *G18 Partial differential equations: difference methods; elliptic equations; finite element methods; hyperbolic equations; method of lines; parabolic equations (Numerical analysis) --- Partial differential equations: difference methods; elliptic equations; finite element methods; hyperbolic equations; method of lines; parabolic equations (Numerical analysis) --- 517.9 Differential equations. Integral equations. Other functional equations. Finite differences. Calculus of variations. Functional analysis --- Differential equations. Integral equations. Other functional equations. Finite differences. Calculus of variations. Functional analysis --- Nonlinear problems --- Nonlinearity (Mathematics) --- Calculus --- Mathematical analysis --- Congresses --- Mathematics&delete& --- Differential geometry. Global analysis --- Mathematics
Choose an application
Choose an application
The study of non-linear dynamical systems nowadays is an intricate mixture of analysis, geometry, algebra and measure theory and this book takes all aspects into account. Presenting the contents of its authors' graduate courses in non-linear dynamical systems, this volume aims at researchers who wish to be acquainted with the more theoretical and fundamental subjects in non-linear dynamics and is designed to link the popular literature with research papers and monographs. All of the subjects covered in this book are extensively dealt with and presented in a pedagogic form. These include the presentation of an environment for the route to chaos by quasi-periodicity (which is related to the Landau-Lifschitz and Ruelle-Takens scenario's concerning the onset of turbulence); the theories of 1-dimensional dynamics, singularities in planar vector fields, and quasi-periodicity in dissipative systems.
Choose an application
Choose an application
De overgang van het vwo naar universiteit of hbo levert bij het vak wiskunde steeds vaker problemen op. Daar zijn twee oorzaken voor aan te wijzen. Ten eerste is de wiskunde-didactiek in de afgelopen decennia in toenemende mate gericht op inzicht, ten koste van het inslijpen van routines, en dat begint zich te wreken. En ten tweede is een aantal onderwerpen, met name uit de analyse, overgeheveld van verplichte stof naar keuzestof, en bij de vernieuwing van de tweede fase gebeurt dat momenteel opnieuw. Niet elke aankomende student heeft die stof dus gehad: bijspijkeren is in veel gevallen geboden. Gelukkig zijn daar uitstekende boekjes voor. Dit boekje, het vierde uit een reeks van zeven in de serie Spijker, behandelt de differentiaalrekening en de optimaliseringsproblematiek op het niveau van eind vwo. Het bevat een helder overzicht van de theorie en een groot aantal opgaven met uitwerkingen. Kennis van de delen 1 tot en met 3 wordt voorondersteld*. Bruikbaar voor zelfstudie, al is een beetje uitleg hier en daar misschien wel prettig. (Dr. D.G. van der Steen) © NBD Biblion Wie wiskunde gebruikt, maar de basistechnieken niet goed beheerst, loopt vroeg of laat vast. De Spijkerboekjes geven de mogelijkheid om die technieken in zo kort mogelijke tijd aan te leren. Wiskunde leer je in de eerste plaats door te doen. Daarom volgt na elke stukje uitleg een groot aantal oefeningen. De zeven Spijkers behandelen de onderwerpen van de basiswiskunde gestapeld, in een doorlopende leerlijn, maar de delen zijn ook prima afzonderlijk te gebruiken.Het onderwerp van de vierde Spijker is differentiëren. Het boekje begint natuurlijk met de basisvaardigheden. Daarna worden die vaardigheden gebruikt om eigenschappen van verschillende functies te bepalen, zoals van polynomen, wortel-, gebroken en goniometrische functies. Ten slotte wordt de differentiaalrekening toegepast in een aantal optimaliseringsproblemen.
Diagrammen. --- Differentiaalrekening. --- Didactics of mathematics --- Geometry --- differentiaalvergelijkingen --- SO (secundair onderwijs) --- goniometrie
Choose an application
Wie wiskunde gebruikt, maar de basistechnieken niet goed beheerst, loopt vroeg of laat vast. De Spijkerboekjes geven de mogelijkheid om die technieken in zo kort mogelijke tijd aan te leren. Wiskunde leer je in de eerste plaats door te doen. Daarom volgt na elke stukje uitleg een groot aantal oefeningen. De zeven Spijkers behandelen de onderwerpen van de basiswiskunde gestapeld, in een doorlopende leerlijn, maar de delen zijn ook prima afzonderlijk te gebruiken.Dit tweede deel in de Spijkerreeks gaat over algebra. Na uitleg en oefening van het letterreken volgt het oplossen van eerste- en tweedegraadsvergelijkingen. Voor de gevorderden komt daarna een aantal andere vergelijkingen aan bod, en vervolgens rijen en driehoeksmeetkunde. De overgang van het vwo naar universiteit of hbo levert bij het vak wiskunde steeds vaker problemen op. Daar zijn twee oorzaken voor aan te wijzen. Ten eerste is de wiskunde-didactiek in de afgelopen decennia in toenemende mate gericht op inzicht, ten koste van het inslijpen van routines, en dat begint zich te wreken. En ten tweede is een aantal onderwerpen, met name uit de analyse, overgeheveld van verplichte stof naar keuzestof, en bij de vernieuwing van de tweede fase gebeurt dat momenteel opnieuw. Niet elke aankomende student heeft die stof dus gehad: bijspijkeren is in veel gevallen geboden. Gelukkig zijn daar uitstekende boekjes voor. Dit boekje, het tweede uit een reeks van zeven in de serie Spijker, behandelt de elementaire algebra zoals die vroeger in de onderbouw van het vwo werd behandeld (een deel daarvan is tegenwoordig helaas geschrapt). Het bevat een helder overzicht van de theorie en een groot aantal opgaven met uitwerkingen. Kennis van het eerste deel van de reeks wordt voorondersteld. Bruikbaar voor zelfstudie, al is een beetje uitleg hier en daar misschien wel prettig. (Dr. D.G. van der Steen) © NBD Biblion
Algebra. --- Didactics of mathematics --- algebra --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Wie wiskunde gebruikt, maar de basistechnieken niet goed beheerst, loopt vroeg of laat vast. De Spijkerboekjes geven de mogelijkheid om die technieken in zo kort mogelijke tijd aan te leren. Wiskunde leer je in de eerste plaats door te doen. Daarom volgt na elke stukje uitleg een groot aantal oefeningen. De zeven Spijkers behandelen de onderwerpen van de basiswiskunde gestapeld, in een doorlopende leerlijn, maar de delen zijn ook prima afzonderlijk te gebruiken. In dit derde Spijkerboekje worden functies behandeld. Het begint met eerste- en tweedegraadsfuncties, een verdieping van de onderwerpen uit Spijker 2. Daarna wordt uitgelegd wat spiegelingen en verschuivingen zijn. Het boekje gaat ten slotte dieper in op gebroken, wortel-, exponentiële, logaritmische en goniometrische functies. De overgang van het vwo naar universiteit of hbo levert bij het vak wiskunde steeds vaker problemen op. Daar zijn twee oorzaken voor aan te wijzen. Ten eerste is de wiskunde-didactiek in de afgelopen decennia in toenemende mate gericht op inzicht, ten koste van het inslijpen van routines, en dat begint zich te wreken. En ten tweede is een aantal onderwerpen, met name uit de analyse, overgeheveld van verplichte stof naar keuzestof, en bij de vernieuwing van de tweede fase gebeurt dat momenteel opnieuw. Niet elke aankomende student heeft die stof dus gehad: bijspijkeren is in veel gevallen geboden. Gelukkig zijn daar uitstekende boekjes voor. Dit boekje, het derde uit een reeks van zeven in de serie Spijker, behandelt functies op het niveau van het vwo. Het bevat een helder overzicht van de theorie en een groot aantal opgaven met uitwerkingen. Kennis van de delen 1 en 2 wordt voorondersteld. Bruikbaar voor zelfstudie, al is een beetje uitleg hier en daar misschien wel prettig. (Dr. D.G. van der Steen) © NBD Biblion
Functietheorie. --- Goniometrie. --- Didactics of mathematics --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Wie wiskunde gebruikt, maar de basistechnieken niet goed beheerst, loopt vroeg of laat vast. De Spijkerboekjes geven de mogelijkheid om die technieken in zo kort mogelijke tijd aan te leren. Wiskunde leer je in de eerste plaats door te doen. Daarom volgt na elke stukje uitleg een groot aantal oefeningen. De zeven Spijkers behandelen de onderwerpen van de basiswiskunde gestapeld, in een doorlopende leerlijn, maar de delen zijn ook prima afzonderlijk te gebruiken. Dit vijfde deel in de Spijkerreeks is gewijd aan integreren en sluit goed aan op Spijker 4 over differentiëren. Naast de benodigde theorie en technieken komen er vele toepassingen aan bod. De overgang van het vwo naar universiteit of hbo levert bij het vak wiskunde steeds vaker problemen op. Daar zijn twee oorzaken voor aan te wijzen. Ten eerste is de wiskunde-didactiek in de afgelopen decennia in toenemende mate gericht op inzicht, ten koste van het inslijpen van routines, en dat begint zich te wreken. En ten tweede is een aantal onderwerpen, met name uit de analyse, overgeheveld van verplichte stof naar keuzestof, en bij de vernieuwing van de tweede fase gebeurt dat momenteel opnieuw. Niet elke aankomende student heeft die stof dus gehad: bijspijkeren is in veel gevallen geboden. Gelukkig zijn daar uitstekende boekjes voor. Dit boekje, het vijfde uit een reeks van zeven in de serie Spijker, behandelt de integraalrekening op het niveau van eind vwo. Het bevat een helder overzicht van de theorie en een groot aantal opgaven met uitwerkingen. Kennis van de delen 1 tot en met 4 wordt voorondersteld. Bruikbaar voor zelfstudie, al is een beetje uitleg hier en daar misschien wel prettig. (Dr. D.G. van der Steen) © NBD Biblion
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|