Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Het werkgeheugen is een tijdelijke opslagplaats van informatie. Je zou kunnen zeggen dat het de Post-it is van je hersenen. De hoeveelheid informatie die je kunt onthouden is van grote invloed op schoolprestaties en latere carrière. Wanneer je begrijpt hoe het werkgeheugen van een kind werkt kun je het schoolse leren en het concentratievermogen beter begeleiden. Een verbetering van het werkgeheugen kan vooral voor kinderen met een stoornis waar een niet goed functionerend werkgeheugen aan ten grondslag ligt heel praktisch zijn. Dan gaat het om stoornissen als: dyslexie, dyscalculie, spraak- en taalproblemen, motorische ontwikkelingsstoornissen, ADHD en ASS.Dit boek laat zien hoe problemen in een vroeg stadium op te sporen zijn en hoe problemen met het werkgeheugen aangepakt kunnen worden met betere schoolprestaties als resultaat. Door de gedegen theoretische onderbouwing en toegankelijke stijl biedt deze uitgave professionals, ouders en studenten een onmisbare handleiding om leerlingen tot hun recht te laten komen.
Cognitive psychology --- autisme --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- geheugen (mensen) --- dyslexie --- geheugentraining --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Leerproblemen --- Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Dyspraxie (DCD) --- ADHD --- Autisme --- Leerstoornissen --- Dyscalculie --- 464 --- Orthopedagogie --- Gezondheid --- Kinderen met leerproblemen --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Developmental Coordination Disorder --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Lager onderwijs --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerprobleem --- Geheugenprobleem --- Leerstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Geheugen (psychologie) --- Brein --- Psychologie
Choose an application
Cognitive psychology --- Neuropathology --- Developmental psychology --- Short-term memory. --- Developmental disabilities. --- Pediatric neuropsychology. --- Developmental neurobiology. --- Mémoire immédiate --- Développement, Troubles du --- Neuropsychologie pédiatrique --- Neurologie du développement --- PEDIATRIC NEUROPSYCHOLOGY -- 159.920.1 --- DEVELOPMENTAL NEUROBIOLOGY -- 159.920.1 --- SHORT-TERM MEMORY -- 618.92 --- PEDIATRIC NEUROPSYCHOLOGY -- 618.92 --- DEVELOPMENTAL DISABILITIES -- 159.920.1 --- Mémoire immédiate --- Développement, Troubles du --- Neuropsychologie pédiatrique --- Neurologie du développement
Choose an application
Cognitive psychology --- didactische processen --- gedragsontwikkeling --- leerlingenbegeleiding --- Orthopedagogics --- geheugen (mensen) --- Didactics of primary education --- werkgeheugen --- leren --- basisonderwijs --- #PBIB:+105.61 --- Geheugen --- Leerstoornissen ; kinderen --- 474.23 --- Basisonderwijs --- didactiek --- didactische principes --- Handelingsgericht werken --- 415.4 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Didactische principes --- Hogere geestelijke functies --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- leerproblemen --- leerstrategieën --- Leerpsychologie --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Leren --- Zorgverbreding --- Kind --- Geheugen (psychologie) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Working memory -- the conscious processing of information -- is increasingly recognized as one of the most important aspects of intelligence. This fundamental cognitive skill is deeply connected to a great variety of human experience -- from our childhood, to our old age, from our evolutionary past, to our digital future. In this volume, leading psychologists review the latest research on working memory and consider what role it plays in development and over the lifespan. It is revealed how a strong working memory is connected with success (academically and acquiring expertise) and a poor working memory is connected with failure (addictive behavior and poor decision-making). The contributions also show how working memory played a role in our cognitive evolution and how the everyday things we do, such as what we eat and how much we sleep, can have an impact on how well it functions. Finally, the evidence on whether or not working memory training is beneficial is explored.
Mémoire de travail. --- Mémoire à court terme. --- Short-term memory. --- Memory.
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|