Narrow your search

Library

Odisee (4)

KU Leuven (1)


Resource type

dissertation (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2020 (3)

2015 (1)

2014 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Dissertation
De beeldvorming over de verschillende actoren in het veranderende politieke landschap van Birma/Myanmar : een analyse van De Morgen en De Standaard voor de periode 2010-2014
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Brussel KU Leuven. Faculteit Letteren - Campus Brussel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Non-profit marketing gericht naar millennials Of hoe de Vlaamse non-profit organisaties de Vlaamse millennials kunnen aanzetten tot een gelddonatie.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoek gaat na hoeveel geld de Vlaamse millennialgeneratie wil doneren aan Vlaamse non-profit organisaties.We onderzoeken op welke manier de non-profit generaties nu communiceren met hun doelpubliek en hoe de millennialgeneratie het liefst bereikt wordt. Dit onderzoek gaat ook op zoek naar de juiste non-profit marketingtechnieken om de Vlaamse millennialgeneratie te bereiken en om hen aan te zetten tot een gelddonatie. Berger (2017) stelt dat de millennialgeneratie opgegroeid is met digitale media, wat ook bevestigd wordt in dit onderzoek. Facebook wordt door 60,8% van de bevraagde millennials gekozen als het voorkeurskanaal om communicatie op te ontvangen. Facebook is momenteel het meest gebruikte kanaal door de non-profit organisaties om hun doelpubliek te bereiken. Generatie C, die beschreven werd door Williams, Crittenden, Keo, & McCarty (2012), vertoont lichtte verschillen met de oudere generatie millennials in hun gekozen mediakanalen. De oudere millennials wensen liever bereikt te worden via o.a. Facebook en Televisie, terwijl generatie C liever bereikt wordt via o.a. Facebook en Instagram. Uit dit onderzoek blijkt dat 82% van de bevraagde millennials vindt dat de non-profit sector een belangrijke taak vervult in onze maatschappij. Dat wordt ook bewezen doordat 75,5% van de bevraagde millennials al eens een gelddonatie, in welke vorm dan ook, gedaan hebben. De Vlaamse non-profit sector bereikt dus al heel wat millennials om een gelddonatie te doen, toch kampen de Vlaamse millennials met wat twijfels om nog eens een donatie te doen. Voor 45,14% van de bevraagde millennials zijn de non-profit organisaties niet transparant genoeg over het gebruik van de verworven fondsen. Het liefst neemt een millennial deel aan een actie om op die manier geld te doneren en verder geeft 54,2% van de millennials aan dat ze niet naar de website van een non-profit organisatie zouden surfen om geld te doneren. Dit toont aan dat de Vlaamse millennialgeneratie nood heeft aan concrete call-to-actions om uiteindelijk geld te doneren aan een non-profit organisatie. Wanneer de millennials een bedrag mogen kiezen om te doneren, kiezen mannen voor ongeveer €35 en vrouwen voor ongeveer €30. Wanneer de millennials mogen kiezen uit een lijst met optionele bedragen, kiest 43,45% van hen voor €10, het laagste bedrag.

Keywords


Dissertation
De invloed van groene marketing bij het verkopen van duurzame kledij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit onderzoek werd er onderzocht of groene marketing kan helpen bij de meer verkoop van duuzame kledij. Om een antwoord te bieden op deze onderzoeksvraag werden er 6 deelvragen opgesteld. Deze deelvragen werden beantwoord op basis van desk research en door middel van een enquête op te sturen naar de millennials die in Vlaanderen wonen. In het totaal hebben 150 millennials deelgenomen aan de enquête. Uit gegeven antwoorden kan er worden vastgesteld dat groene marketing zou helpen bij de meer verkoop van duurzame kledij. Dit is een onderzoek die interessant is voor de verkopen van duurzame kledij.

Keywords


Dissertation
Marketing voor een webshop voor 65+’ers. Hoe bereik je hen het best?

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mijn bachelorproef is gebaseerd op een specifieke vraag uit het werkveld, namelijk: ‘Hoe bereik je de 65+’er het best?’ Om tot de juiste inzichten te komen heb ik als onderzoeksmethode ervoor gekozen om een enquête te lanceren. Via deze weg tracht ik te ontdekken wat de 65+’ers zelf verkiezen, wat volgens mij de meest nuttige informatie oplevert. De enquête is wegens de covid-19 situatie enkel online verspreid, maar leverde alsnog 126 respondenten op. Wanneer we spreken over de hedendaagse senior of 65+’er dan spreken we over personen die enorm veel waarde hechten aan normen en waarden zoals eerlijkheid en vertrouwen. Het is een doelgroep dat met de jaren steeds jonger wordt (van denkpatroon). Ze proberen mee te zijn met de jongere generaties en worden digitaal steeds actiever. Uit mijn onderzoek is gebleken dat de 65+’er van vandaag vrij positief tegenover reclame en productinformatie staat. De doelgroep blijft trouw aan de traditionele communicatiekanalen, maar is zeker niet afgeschrikt door de nieuwere, digitale media. Het vertrouwen in sociale media is groot en dit vormt kansen voor de webshop om kort bij haar klanten te zijn. Naast duidelijke foto’s wordt ook videocontent enorm gewaardeerd door de 65+’ers, wat het inzetten van video marketing een interessante optie maakt voor de onderneming. Videocontent kan een multifunctionele en visuele communicatietool zijn. Kortom, de meest effectieve communicatiemix voor deze doelgroep maakt gebruik van zowel online als offline kanalen. Weg met het cliché dat ouderen enkel offline te bereiken zijn. Voor elke boodschap is een ideaal communicatiekanaal.

Keywords


Dissertation
Een hart voor vrouwen en holebi's in de strijd tegen de islam? : Een onderzoek naar de kenmerken en motieven van de progessieve discoursstrategieën van het extreemrechtse Vlaams Belang
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Leuven : K.U. Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This dissertation, A Heart for Women and LGBT’s in the Battle against Islam, wants to give insight into the different discourse strategies extreme right wing parties in Europe use to design their anti-Muslim rhetoric. This dissertation is divided into two parts. The first part of this dissertation contains an indispensable theoretical foundation for the discourse analysis in part two of one specific political, right wing party in Belgium: Vlaams Belang. First, this dissertation tries to contextualise the development of a new kind of racism in our society: anti-Muslim racism. In the next part we focus on how not only the favourable islamophobic climate, but also their change in discourse strategy, can explain the recent success of anti-Muslim right wing parties in Europe. Although extreme right wing parties are generally known for their conservative values, their discourse is recently characterized by clear-cut liberal and progressive themes. In this dissertation we specifically examine how extreme right wing parties use the emancipation of women and homosexuals, two western core values, in their anti-Muslim campaigns. The second part of this dissertation specifically examines the different anti-Muslim discourse strategies of the Flemish extreme right wing party Vlaams Belang en the related organization Vrouwen tegen Islamisering. First this dissertation examines Vlaams Belang’s traditional anti-Muslim discourse that represents the Islam as a threat to our western safety. Second, we analyse Vlaams Belang’s progressive discourse which describes the Islam as a threat to two core western values that symbolize our western liberties: women’s rights and LGBT rights. Next, because of Vlaams Belang’s sexist and anti-LGBT history, this dissertation closely analyses Vlaams Belang’s progressive discourse, to expose possible dubious motives behind this conspicuous progressive discourse strategy. First, our analysis showed that Vlaams Belang’s progressive non-sexist and LGBT-friendly discourse, is still rather limited. Secondly, our discourse analysis revealed that Vlaams Belang merely incorporates themes such as the emancipation of women and LGBT’s in their campaigns to demonstrate the unbridgeable gap between the progressive, western society and the conservative Muslim communities. Next, this study also focuses on Vlaams Belang’s progressive discourse strategy and its relation to this phenomenon in the other European countries. Although Vlaams Belang also takes advantage of the favourable islamophobic climate and adopted the same progressive attitude, the party is not as successful as its right wing European colleagues. This also leads to the next part in this dissertation: an extensive analysis of what women’s and LGBT organizations think about Vlaams Belang’s progressive discourse. The discourse analysis of women’s and LGBT organizations clearly indicates that most of these organizations are aware of the imperialistic and racist motives behind Vlaams Belang’s progressive discourse strategies and that they want to make the Flemish voter aware of this. This study can be concluded with the observation that Vlaams Belang’s strategy is an extreme form of a general western phenomenon. The western world often criticizes the treatment of women and LGBT’s in non-western cultures in order to legitimize their position of power and to hide the shortcomings in the emancipation policy of the own western culture.

Keywords

Listing 1 - 5 of 5
Sort by