Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Toekomsten voor dienstverlening' bevat de bouwstenen en strategie voor het uitbouwen van lokale dienstverlening. Dit boekje gaat dieper in op het leren kennen van de gebruiker, het meten van de impact van de inspanningen, en de interne organisatie in het lokale bestuur. De tekst is geen handleiding, maar biedt een aantal kaders
Sociology of social care --- Public administration --- Flanders --- Dienstverlening --- Lokaal beleid --- Burgerparticipatie --- Burgerparticipatie. --- Local government --- Flanders (Belgium)
Choose an application
Sociology of social care --- Public administration --- Flanders
Choose an application
Hedendaagse dienstverlening kan niet meer zonder samenwerking. Samenwerken kan op vele niveaus en met vele partners: binnen het lokaal bestuur, tussen lokale besturen, tussen overheid, middenveld en gebruikers. In het boek Samenwerken aan dienstverlening verzamelde editor Bart Noels praktijkvoorbeelden uit België en Nederland, gecombineerd met denkkaders rond samenwerking. Het boek verzamelt visies, cases, opinies van FutureGov, Bibnet, Cultuurnet, Dinobusters, KING, Amsterdam, Gent, VVSG, UGent,... Het boek is de opvolger van het in 2014 verschenen pastingde Interactieve overheid-Durven met dienstverlening.
Overheid --- Samenwerkingen. --- Public administration --- Public economics --- Organization theory --- Netherlands --- Belgium --- 423.4 Gemeenten. Bestuur --- PXL-Central Office 2018 --- dienstverlening --- organisatiekunde --- klantendienst --- informatievoorziening --- communicatienetwerken --- Klantgericht ondernemen --- Dienstverlening --- Veranderingsmanagement --- Lokaal beleid --- Teamwerk --- Overheidsbeleid --- Sociale media --- Klanten --- Communicatie --- Openbare diensten --- Relations administration-citoyen Betrekkingen tussen overheid en burgers --- Action administrative Administratieve actie --- Collaboration Samenwerking --- Klant --- Openbare dienst
Choose an application
Dit boek verzamelt recente Vlaamse praktijken over dienstverlening in lokale besturen. Elk hoofdstuk wordt ingeleid met een theoretisch kader. Aan de hand van stappenplannen en het kader kan de lezer aan de slag op de werkvloer. De praktijkcases illustreren de verschillende facetten bij het organiseren en vormgeven van dienstverlening. Deze cases zijn geschreven door medewerkers van lokale besturen die vandaag voorop lopen in het ontwikkelen van kwaliteitsvolle diensten.
Sociology of social care --- Public administration --- Flanders --- Klantgericht ondernemen --- Dienstverlening --- Veranderingsmanagement --- Lokaal beleid --- Teamwerk --- Overheidsbeleid --- Sociale media --- Klanten --- Communicatie --- Openbare diensten --- Klant --- Openbare dienst
Choose an application
Deel 1. Visie en beleid : 1. Een programma voor dienstverlening - 2. Actieve en proactieve dienstverlening - 3. Impact meten en kwaliteit - Deel 2. Mensen, informatie en middelen : 1. Mensen : HR en organisatieverandering - 2. Informatie - 3. Middelen - Deel 3. Gebruikers : 1. Gebruikers, klanten en burgers - 2. Leer je gebruiker kennen - 3. In dialoog met gebruikers - Deel 4. Vormgeven van dienstverlening : 1. Clusteren van dienstverlening - 2. Kanalen sturen met een kanaalstrategie - 3. Communiceren over dienstverlening - 4. Personaliseren van dienstverlening - 5. Toegankelijk maken van dienstverlening - Deel 5. Kanalen : 1. Face-to-face - 2. Telefonie - 3. E-mail en chat - 4. Website - 5. Sociale media
stedelijk beleid --- Public economics --- dienstverlening --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- lokale besturen --- gemeentebeleid --- Public administration --- Flanders --- Internet in public administration --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- communicatie --- dienstverleningscontract --- ombudsman --- kwaliteit --- management --- communication --- contrat de louage de services --- qualite --- PXL-Social Work 2018 --- dienstverlenende sector --- leefomgeving --- communicatievaardigheden --- Overheidsbeleid --- Dienstverlening --- Relations administration-citoyen Betrekkingen tussen overheid en burgers --- Information (administration) Informatie (overheidsdiensten)
Choose an application
Gesprekken en projecten over dienstverlening in Zwevegem, Harelbeke, Menen, Waregem, Welvelgem en Kortrijk.
#SBIB:35H1359 --- #SBIB:35H511 --- 335 --- dienstverlening --- gemeentepolitiek --- Organisatie en beleid: lokale besturen: België --- Kwaliteit van het openbaar bestuur
Choose an application
Architecture --- architectuur --- West-Flanders --- architecture [discipline]
Choose an application
Over hoe je burgers kan aanspreken als deelnemer en co-producent in plaats van louter als klant. De voorbije jaren is het gebruik van sociale media sterk gestegen. Veel organisaties voelen zich dan ook aangesproken om die sociale media in te zetten als kanaal voor communicatie en dienstverlening. Ook lokale besturen willen die weg op. Een goed idee, als het tenminste een overwogen stap is. Je zal als gemeente méér moeten doen dan een Facebookpagina opzetten. Sociale media is geen eenwegscommunicatie, maar maakt dialoog mogelijk. Je moet dus eerst heel precies weten waar en waarover je dialoog wil opzetten. Informeren over dienstverlening en afhandelen van meldingen en transacties via sociale media is één mogelijkheid, het vormgeven van die dienstverlening samen met de gebruiker is een tweede en meer fundamentele stap.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|