TY - BOOK ID - 998289 TI - Functioneringsgesprekken voor leidinggevenden PY - 2001 SN - 9014082959 PB - Alphen aan den Rijn Kluwer DB - UniCat KW - Communicatieve vaardigheden. KW - Functioneringsgesprekken. KW - Gesprekstechnieken. KW - Leidinggeven. KW - Mass communications KW - Personnel management KW - Industrial psychology KW - 658.3 KW - #BAVD KW - 643 Taalzorg KW - #KVHA:Formuleren KW - #KVHA:Functioneringsgesprekken KW - taal KW - taalgebruik KW - functioneringsgesprekken KW - leidinggeven KW - *843 KW - Functioneringsgesprek KW - D030868.jpg KW - Functioneringsgesprekken KW - 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere KW - Gesprekstechnieken KW - Personeelsevaluatie KW - Leidinggeven KW - Managementvaardigheden KW - Communicatieve vaardigheden KW - Gesprekstechniek KW - Leiderschap UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:998289 AB - In dit deeltje uit de serie 'Taalanker - hoe formuleer ik het?' wordt aandacht besteed aan het voeren van functioneringsgesprekken door leidinggevenden. Aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden (cases) wordt stap voor stap aangegeven hoe één en ander zou moeten verlopen en welke valkuilen er zijn. Bijvoorbeeld welke vragen je juist wel of juist niet moet stellen en de manier waarop je dit soort vragen dan moet stellen. Aan het slot van ieder hoofdstuk staat een opsomming van de leermomenten. Het taalgebruik is helder, de voorbeelden zijn herkenbaar. Het boekje voegt echter niets toe aan de vele boeken die over deze gesprekvorm al zijn verschenen. Bovendien is het zo dun (inclusief voorwoord en inhoudsopgave 36 bladzijden) dat het snel verdwijnt in een boekenkast. Doelgroep is de leidinggevende in zowel de profit- als de nonprofit-organisatie. ER -