TY - BOOK ID - 9967824 TI - Psychosociale gespreksvoering : observatief luisteren in de hulpverlening PY - 2019 SN - 9789462364752 9789024425099 9024425093 9789024425242 9024425247 PB - Amsterdam Boom Uitgevers DB - UniCat KW - Gesprekstechnieken KW - Luisteren KW - mondelinge communicatie KW - 316.77 KW - 007.1 KW - Communicatiesociologie KW - 316.77 Communicatiesociologie KW - gespreksmodellen KW - luisteren KW - gesprekstechnieken KW - Mass communications KW - hulpverlening KW - gespreksvaardigheden KW - PXL-Social Work 2017 KW - communicatie KW - psychosociale hulpverlening KW - Psychosociale hulpverlening KW - Communicatie KW - Hulpverlening KW - Gespreksvoering KW - Emoties KW - 364.044 KW - Gesprekstechniek KW - Emotie KW - Gedrag UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:9967824 AB - Met Psychosociale gespreksvoering leren studenten observatief naar cliënten te luisteren. Bij deze gesprekstechniek stemt de (toekomstig) psychosociale hulpverlener zijn communicatie af op de reacties van de cliënt. De hulpverlener kan op deze integratieve manier van werken, waarin empowerment een sleutelrol speelt, sneller en effectiever leren luisteren.Toepasbare strategieën voor in de praktijkAuteur Markus van Alphen vertaalt de behandelde theorie naar bruikbare strategieën en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk.De vele video's op de bijhorende website laten de student zien hoe zij de besproken technieken in de praktijk kunnen brengen.(https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8491_Psychosociale-gespreksvoering-tweede-druk) ER -