TY - BOOK ID - 93382946 TI - Leercoaching in het beroepsonderwijs : Begeleider : Een kapstok voor competentiegericht leren en ontwikkelen PY - 2005 SN - 9031344869 PB - Houten Bohn Stafleu Van Loghum DB - UniCat KW - Onderwijs KW - Beroepssecundair onderwijs KW - Coaching KW - Doceren KW - Competentieontwikkeling KW - 484 KW - beroepsonderwijs (gez) KW - leermethoden (gez) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:93382946 AB - Hoe kun je jezelf ontwikkelen tot een competente begeleider, coach en daarbij deelnemers begeleiden in wat zij kunnen, willen, doen en presteren? Hoe kun je die ontwikkeling voor jezelf meten? Hoe kun je je eigen weg vinden om te leren en te ontwikkelen vanuit wat je belangrijk vindt?Met behulp van dit boek kunnen begeleiders van beroepsopleidingen de antwoorden op deze wezenlijke vragen zelf achterhalen. De auteur biedt een model aan die helpt effectieve leerprocessen te ontwikkelen en het leren een vaste plek in de dagelijkse werkzaamheden te geven. Zij geeft begeleiders inzicht in de manier waarop zij leren en waarop zij deelnemers aan een beroepsopleiding in het leren kunnen begeleiden. Begeleiders kunnen zelf aan de slag om aan de hand van hun persoonlijke vaardigheden en wensen een professioneel ontwikkelingsplan op te stellen en uit te voeren vanuit: doelen stellen, oriƫnteren en plannen, uitvoeren en evalueren. Zij kunnen effectieve feedback aan deelnemers geven maar ook effectieve feedback van deelnemers terug verwachten. Van en met elkaar leren en hierin je eigen weg zoeken vormt de rode draad in leercoaching. ER -