TY - BOOK ID - 907641 TI - Onderwijzen als roeping : het beroep van leraar ter discussie AU - Kleijer, Henk AU - Vrieze, Gerrit AU - Blees-Blooij, Arien AU - Karsten, Sjoerd AU - Garant PY - 2000 VL - *3 SN - 905350933X PB - Kessel-Lo Apeldoorn Garant DB - UniCat KW - Education KW - Teachers KW - Lerarenopleiding KW - Aims and objectives. KW - Philosophy. KW - Job satisfaction. KW - Algemeen. KW - Teacher education. Teacher's profession KW - lerarenopleiding KW - lerarenberoep KW - lesgeven KW - onderwijskunde KW - onderwijsvernieuwing KW - 032295.jpg KW - Lerarenberoep KW - #PBIB:2000.2 KW - 371.12 KW - 750 Onderwijspersoneel KW - #A0008A KW - 371.12 Onderwijzend personeel --(algemeen) KW - Onderwijzend personeel --(algemeen) KW - Teaching satisfaction KW - Job satisfaction KW - Teacher morale KW - Aims and objectives of education KW - Educational aims and objectives KW - Educational goals KW - Educational objectives KW - Educational purposes KW - Goals, Educational KW - Instructional objectives KW - Objectives, Educational KW - Purposes, Educational KW - Educational sociology KW - Aims and objectives KW - Philosophy KW - Leerkrachten UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:907641 AB - Dit boek bespreekt het beroep van de leraar. De roepingsaspecten - maatschappelijk nuttig werk doen, sociale contacten - spelen blijkbaar een cruciale rol in de tevredenheid van leraren. Hun kritiek richt zich niet zozeer op het werk zelf, maar op de 'zaken er omheen'. Vele leraren hebben het gevoel dat ze de greep op de inhoud van het werk dreigen te verliezen aan managers en ouders. (Bron: covertekst) ER -