TY - BOOK ID - 8845021 TI - Leernetwerken AU - Sloep, Peter AU - Klink, Marcel AU - Brouns, Francis AU - Bruggen, Jan AU - Didderen, Wim AU - SpringerLink (Online service) PY - 2011 SN - 9789031389209 9789031389216 PB - Houten Bohn Stafleu van Loghum DB - UniCat KW - Didactic strategies KW - Organization theory KW - kennisoverdracht KW - sociale netwerken KW - e-learning KW - didactische processen KW - Organisaties KW - Kennismanagement KW - Lerende organisaties KW - Online KW - Sociale netwerken KW - Hoger onderwijs KW - 454.21 KW - kennis KW - leeromgeving KW - leren KW - lerend netwerk KW - onderwijs KW - onderwijsvernieuwing KW - computerondersteunend onderwijs KW - leernetwerken KW - hoger onderwijs KW - ICT KW - 454.52 KW - computerondersteund onderwijs KW - kennisontwikkeling KW - kennisdeling KW - leerprocessen KW - Organisatie KW - Sociaal netwerk KW - Lerende organisatie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:8845021 AB - De 21ste eeuw vraagt een nieuwe benadering van innovatie en leren. Het leren vindt steeds meer plaats in (geografisch verspreide) verbanden die met behulp van technologische ondersteuning kennis met elkaar delen en verder ontwikkelen. Met als resultaat meer snelheid en meer kwaliteit in de innovatie van producten, diensten en werkwijzen. Eén manier om hier concreet vorm aan te geven is het creëren van leernetwerken. Dit boek definieert leernetwerken en beschrijft de voorwaarden en mogelijkheden om leernetwerken op te starten en verder te ontwikkelen. De auteurs hebben daarbij rijkelijk geput uit hun ervaringen met opdrachtgevers en uit (eigen) onderzoek. ER -