TY - BOOK ID - 80740901 TI - Als je van spelen leren kan : verbindend spelen met je kind PY - 2021 SN - 9789463798617 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Opvoeding KW - Ouder-kind relatie KW - Spelen KW - Educational sciences KW - bewegingsspelen KW - opvoeding KW - ouder-kind relatie KW - Orthopedagogics KW - orthopedagogiek KW - ouders-kind relatie KW - ouderschap KW - Ouderschap KW - Hechting KW - Macht KW - Verbindingen KW - Scheidingsangst KW - Gezinsuitbreiding KW - Verwachtingen KW - Driftig zijn KW - Spelontwikkeling KW - Spel KW - Hechting (psychologie) KW - Verbinding (techniek) KW - Verwachting KW - Boos zijn UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:80740901 AB - Misschien geloof jij, net als ik, dat kinderen van nature 'goed' zijn? Misschien kwam ook jij terecht in de rollercoaster die het ouderschap is en ging je op zoek naar de beste versie van jezelf en van je kind? Er bestaat hoe langer hoe meer kennis en inzicht in hoe we kinderen kunnen ondersteunen om dicht bij hun kern te blijven, zonder autoritair of toegeeflijk te hoeven zijn. Tijdens mijn zoektocht leerde ik de taal van mijn kinderen te begrijpen en spreken: spel bracht verbinding. Verbindend spelen maakt ouderschap gemakkelijker en leuker, het versterkt onze band en het helpt kinderen om ongedwongen de beste versie van zichzelf naar boven te brengen. Dit boek is geen handleiding of stappenplan maar staat wel boordevol inzichten en eerlijke praktijkervaringen om jou als jonge ouder te inspireren. Herontdek je eigen speelinstinct en breng zo meer verbinding en plezier in je ouderschap én in je gezin. Met voorwoord van Jürgen Peeters (auteur Kinderen zijn geen puppy's) en illustraties van Noëmi Willemen (@lecoeuramareebasse) (flaptekst)H.W.L. Keus-AsveldNele Flamang is beïnvloed door het werk van de Zwitsers-Amerikaanse ontwikkelingspsychologe Aletha Solter, grondlegster van de Aware Parenting-methode. Deze methode wil ouders en kinderen (0-7 jaar) via spelvormen bij elkaar brengen om zo het kind te ontplooien en het ouder zijn verder te ontwikkelen. De lezer krijgt geen stappenplan aangeboden, maar theorie, ideeën en praktijkervaringen (uit het gezin van de schrijfster), gebaseerd op begrip, compassie en actief bezig zijn. Veel aandacht is er daarnaast voor de lay-out: groene tekstblokken met citaten uit literatuur, dialogen en gedachten van moeder en kind op een groene achtergrond, groen-witte illustraties en blokjes 'mamagedachten'. Achter in veelgestelde vragen, reacties van ouders en een literatuuropgave. Met enkele invulpagina's. Een boek om, gezien de toegepaste methode, bijvoorbeeld per thema te gebruiken met als doel Spel-Tijd toe te passen. De Belgische auteur is moeder van twee kleine kinderen en instructrice van de Aware Parenting-methode.© NBD Biblion ER -