TY - BOOK ID - 734778 TI - Docent! : didactiek en praktijk in het hoger onderwijs AU - van Kralingen, René AU - Geerts, Walter PY - 2015 SN - 9789046904794 9789046966174 9046966178 PB - Bussum Coutinho DB - UniCat KW - Didactics KW - HO (hoger onderwijs) KW - kennisoverdracht KW - didactiek KW - lesgeven KW - Hoger onderwijs KW - Onderwijspraktijk KW - Lerarenopleiding KW - 489.4 KW - Didactische werkvormen KW - Feedback KW - Leren KW - Leerprocessen KW - Studieloopbaan KW - Toetsen KW - Evaluatie KW - Team KW - Onderwijskwaliteit KW - Onderwijsleergesprekken KW - Didactiek KW - Hoger onderwijs ; didactiek. KW - Hoger onderwijs ; didactiek UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:734778 AB - Het voorwoord begint met de zin: 'Kennis en vaardigheden overdragen aan studenten is het belangrijkste doel van het hoger onderwijs'. Maar is dat wel zo? Is het doel van het hoger onderwijs niet eerder studenten op academisch en professioneel niveau te leren leren? Het eerste hoofdstuk heet 'Hoe bereid je onderwijsbijeenkomsten voor?', maar zou een eerste hoofdstuk niet beter kunnen gaan over 'Hoe leren mensen en hoe kun je dat leerproces faciliteren?' Dat onderwerp krijgt slechts veertien pagina's in hoofdstuk 5. Over het gebruik van moderne media wordt ook verrassend weinig gezegd. Voor de bijdrage van een docent aan accreditatie wordt een oud lijstje gebruikt uit 2011. Dat maakt het geheel erg eclectisch, theorietje snel uitgelegd, schemaatje erbij en hupsakee. De vraag is dan ook of dit als zelfstudieboek wel echt werkt. Wellicht kan dit boek beter dienen als naslagwerk in een docentgeleide cursus. © NBD Biblion ER -