TY - BOOK ID - 713072 TI - Empathisch Frans voor hulp- en dienstverleners AU - Van Pelt, Sofie AU - Rits, Griet AU - Magnus, Ilse PY - 2016 SN - 9789462925731 9462925739 PB - Leuven/Den Haag Acco DB - UniCat KW - technisch Frans KW - Frans KW - Didactics of French KW - didactiek KW - communicatie KW - zakentaal KW - hulpverlening KW - Franse taal ; taalgebruik KW - Didactiek KW - Communicatie KW - Hulpverlening KW - 844.6 KW - taalkunde KW - 81'27 KW - taalvaardigheid KW - gespreksvaardigheden KW - 601 KW - gezondheidszorg KW - gespreksvoering KW - 8 KW - taalgebruik KW - PXL-Business 2017 KW - Franse taalkunde KW - zorgsector KW - Hulpverleners KW - Dienstverlening KW - Maatschappelijk werk KW - Gesprekstechnieken KW - Hulpverlener KW - Gesprekstechniek KW - empathisch Frans KW - cursussen KW - empathie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:713072 AB - Een empathisch, respectvol en professioneel contact realiseren met de cliƫnt: dat is waar elke hulpverlener in elk gesprek naar streeft. Dat is in je moedertaal al een hele opdracht. Des te moeilijker is het om als Nederlandstalige hulpverlener professionele gesprekken aan te gaan in het Frans. De basisgespreksvaardigheden die je bezit goed kunnen toepassen in het Frans, vergt oefening en ervaring.In dit boek gaan we aan de slag met concrete voorbeelden van hulpverleningsgesprekken en oefenen we op sleutelzinnen die aansluiten bij de basisgespreksvaardigheden. De geboden informatie en oefeningen zijn bijzonder concreet en hands-on. De dialogen zijn authentiek. Psychologen, pedagogen, sociaal werkers, personeelswerkers en opvoeders - zowel in hun opleiding als in het professionele werkveld - zullen in dit boek het nodige houvast vinden om op een klantgerichte manier en met meer zelfvertrouwen gesprekken in het Frans aan te gaan.De online oefeningen bij dit boek en 30 opnames van gesprekken zijn beschikbaar op het digitale leerplatform Sofia. ER -