TY - BOOK ID - 662069 TI - Effectief gedrag veranderen met het 7E-model PY - 2015 SN - 9782509023896 PB - Brussel Politeia DB - UniCat KW - gedragsverandering KW - human behavior KW - marketing KW - Mass communications KW - Social psychology KW - Zelfkennis KW - Gedragspsychologie KW - Change talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken veerkracht KW - communicatie 340.132.2 KW - #SBIB:309H2812 KW - sociale marketing KW - Marketing, consumentengedrag, consumentisme KW - Voorlichting KW - Gedrag KW - Gedragsverandering KW - Overheidsvoorlichting KW - Verandering KW - Beïnvloeding KW - Organisatieveranderingen KW - communicatie KW - sociaal gedrag KW - 007 KW - 301.15 KW - Communicatie KW - Consumentengedrag KW - Marketing KW - Sociaal gedrag KW - Organisatieverandering KW - Communicatietheorie KW - 000.0 KW - 458.1 KW - Communication (gestion) Communicatie (beheer) KW - Plan de communication Communicatieplan KW - Communication externe Externe communicatie KW - Modèles Modellen KW - Marketing Marketing UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:662069 AB - Herkent u volgende problemen ? - Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes. - Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes. - Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet. - U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen. - De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis. Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het 'foute' gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact. Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking.Bron : http://www.politeia.be ER -