TY - BOOK ID - 65977 TI - Het prottenkindje en de gouden haai : een pedagogische verkenning van kindertekeningen over ongelijkheid PY - 1997 SN - 9002206003 PB - Antwerpen Standaard DB - UniCat KW - Sociology of minorities KW - kindertekeningen KW - Belgium KW - Ontwikkelingspsychologie KW - Psychodiagnostiek KW - sociale en morele ontwikkeling. KW - projectieve technieken. KW - Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) KW - Kindertekeningen KW - Psychologie KW - Sociale ongelijkheid KW - Sociale en morele ontwikkeling. KW - Projectieve technieken. KW - Tekenen KW - Kinderen KW - Kinderpsychologie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:65977 AB - Kindertekeningen zijn dikwijls een signaal voor vragen waar kinderen mee zitten. Dit boek geeft aan hoe je in de leefwereld van kinderen kunt treden en met hen kunt praten. Aan de hand van geselecteerde tekeningen bespreekt Jan Van Gils het belang van vrije tekenopdrachten in het onderwijs. Ook beeldelijk versus woordelijk werken op het niveau van kinderen komt aan bod. ER -