TY - BOOK ID - 607247 TI - Differentiëren is te leren! Omgaan met verschillen in het voortgezet onderwijs AU - Berben, Meike AU - van Teeseling, Mirjam PY - 2014 SN - 9789065086570 9065086579 PB - Amersfoort CPS DB - UniCat KW - Secundair onderwijs KW - Differentiatie KW - Didactiek. KW - Secundair onderwijs. KW - basisonderwijs KW - Didactics KW - talentmanagement KW - Educational psychology KW - differentiële opvoeding KW - School management KW - Didactic strategies KW - didactiek KW - Differentiatie ; secundair onderwijs KW - Secundair onderwijs ; didactiek KW - 451.2 KW - onderwijs KW - differentiërend onderwijs KW - differentiatie KW - onderwijsbeleid KW - onderwijsvernieuwing KW - opvoeding KW - secundair onderwijs KW - #PBIB:+110.61 KW - onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie KW - Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen KW - Politiek, wetgeving en organisatie KW - Primary education KW - Secondary education UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:607247 AB - Lang is gedacht dat differentiëren in het voortgezet onderwijs niet nodig is. leerlingen gaan na de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in prestatie, motivatie of leervoorkeur. Hoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit uw leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie in uw lessen vorm en inhoud te geven. De auteurs beschrijven toegankelijk en concreet hoe u differentiëert in instructie, leerstof en leertijd. Ook is er aandacht voor leervoorkeuren, toetsing en differentiatie schoolbreed. Dit boek maakt duidelijk dat differentiëren in het voortgezet onderwijs - hoe ingewikkeld soms ook - écht mogelijk is. Als u de kunst van het differentiëren eenmaal verstaat, draagt u bij aan betere leeropbrengsten en vergroot u de kansen van al uw leerlingen. Ervaringen van docenten die differentiëren: "Ik heb meer tijd voor de leerlingen die het echt nodig hebben." "Ik ben minder moe na het geven van mijn lessen." "De leerlingen zijn actief en enthousiast!" "De leerlingen zijn meer taakgericht bezig." (flaptekst) ER -