TY - BOOK ID - 5864359 TI - Lesson study als effectieve vorm van teamleren AU - Logtenberg, Henk AU - Odenthal, Linda PY - 2016 SN - 9789065080004 PB - Amersfoort CPS Uitgeverij DB - UniCat KW - Team KW - Professionalisering KW - Leraren KW - professionalisering KW - team KW - 450.7 KW - Teamwerk KW - Basisonderwijs KW - Didactics UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5864359 AB - Lesson Study is een specifieke vorm van teamleren die over de hele wereld zijn waarde heeft bewezen. Ook in Nederland ontdekken steeds meer scholen de methode en de meerwaarde van Lesson Study. Lesson Study is een manier van teamleren waarin collega's gezamenlijk leren door systematisch te werken aan het verbeteren, vernieuwen en/of verder ontwikkelen van het onderwijs. De methode past naadloos bij het streven van veel scholen om zich verder te ontwikkelen tot een lerende organisatie. In deze publicatie vindt u een antwoord op de vraag wat Lesson Study is en hoe deze methode in de onderwijspraktijk vorm krijgt. We nemen u vanuit de theorie over teamleren stap voor stap mee naar de praktijk en de instrumenten die bij Lesson Study worden ingezet. Op deze wijze kunnen we de kracht van Lesson Study verklaren aan de hand van theorie over teamleren en krijgt u inzicht in de methode van Lesson Study zelf. De praktijkvoorbeelden uit het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs geven u een concreet beeld van de wijze waarop Lesson Study in de praktijk vorm krijgt. Met behulp van deze publicatie kunt u besluiten om Lesson Study in uw school te introduceren. In de publicatie krijgt u daarvoor handvatten en instrumenten. ER -