TY - BOOK ID - 58181710 TI - Close reading in de praktijk : bovenbouw AU - Mijs, Dortie AU - Nieman, Ebelien AU - Bunte, Liz PY - 2021 SN - 9789493209039 PB - Huizen Pica DB - UniCat KW - Didactiek KW - Taal KW - Begrijpend lezen KW - Begrijpend luisteren KW - Leesvaardigheid KW - Nederlandse taal ; didactiek KW - Begrijpend lezen ; basisonderwijs KW - tekstbegrip KW - Schoolbooks - Didactic material KW - Nederlands KW - Lezen KW - Leesplezier KW - Close reading KW - Leesonderwijs KW - Lager onderwijs KW - Basisonderwijs KW - Didactics of Dutch KW - Didactics of primary education KW - Dutch language KW - lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) KW - lager onderwijs 5de jaar (doelgroep) KW - lager onderwijs 6de jaar (doelgroep) KW - didactiek KW - leesvaardigheden KW - jeugdliteratuur KW - begrijpend lezen KW - leesonderwijs KW - leesmethoden KW - Schrijven KW - Spel UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:58181710 AB - Met de aanpak Close Reading help je leerlingen om boeken en teksten daadwerkelijk te doorgronden. Close Reading zorgt er niet alleen voor dat leerlingen deze beter begrijpen; door de gevarieerde werkvormen beleven ze er ook veel plezier aan. Hoe geef je Close Reading concreet vorm in jouw groep? Dit boek bevat tien compleet uitgewerkte lessenseries voor groep 6 tot en met 8. Per lessenserie (van drie sessies) staat steeds één tekst centraal. Gekozen is voor mooie, vaak bekende en veelgelezen boeken en teksten (ook gedichten), zowel verhalend als informatief. Close Reading in de praktijk bestaat uit twee delen. Deel 1 geeft kernachtig weer wat Close Reading is, hoe je geschikte teksten kiest en hoe je jouw lessen opbouwt. In deel 2 volgen de lessenseries, inclusief veel voorbeelden, tips, werkvormen en werkbladen. De werkbladen zijn ook digitaal beschikbaar. Met Close Reading in de praktijk doe je veel inspiratie en ideeën op voor hoe je met allerlei teksten in jouw groep aan de slag gaat. Zo wordt begrijpend lezen leuk; niet alleen voor de leerlingen, maar ook voor jezelf! (bron: flaptekst) ER -