TY - BOOK ID - 5714680 TI - Wie voert het hoogste woord? Interactie in het eerste leerjaar basisonderwijs vanuit genderperspectief PY - 2009 SN - 9789054876311 905487631X PB - Brussel VUBPress DB - UniCat KW - gender KW - onderwijs KW - onderwijssociologie KW - Taalvaardigheid ; basisonderwijs KW - Sekseverschillen ; onderwijs KW - Rolpatronen ; kinderen KW - taalkunde KW - 472 KW - genderperspectief KW - lager onderwijs KW - taalgebruik KW - 472.1 KW - Gedrag KW - Gender KW - Onderwijssociologie KW - Sekseverschillen ; jongens en meisjes KW - Pedagogiek en onderwijskunde KW - didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken KW - didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. KW - lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) KW - Primary education KW - Belgium KW - Lager onderwijs KW - Belgiƫ KW - Provincie West-Vlaanderen KW - Basisonderwijs. KW - Primary education. KW - Sekseverschillen. KW - gender. KW - lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep). KW - taalgebruik. KW - Feminism KW - Boys KW - Teachers KW - Girls KW - Thesis KW - Language use KW - Theory KW - Book KW - Communication UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5714680 AB - De auteur keek naar de rol van meisjes en jongens in de klas. Gedragen zij zich verschillend en welke rol spelen leraren daarbij? De auteur gaat na hoe meisjes en jongens in het eerste leerjaar van het basisonderwijs in Vlaanderen deelnemen aan de gesprekken met de leraren tijdens de lessen Nederlands en wereldorientatie. ER -