TY - BOOK ID - 5602217 TI - Relationeel gestoorde jongeren : een onderscheid in verwaarlozingsproblematiek en een behandelingsvoorstel. PY - 1999 SN - 9031330019 PB - Houten : Bohn Stafleu Van Loghum, DB - UniCat KW - 465 KW - hechting (psychologie) KW - jeugdigen KW - maatschappelijk werk KW - orthopedagogiek KW - pleeggezin KW - psychotherapie KW - verwaarlozing KW - 364.264 KW - Hechting KW - Hechtingsstoornissen KW - Hulpverlening KW - Ontwikkelingsstoornissen KW - Relaties KW - Therapie KW - Verwaarlozing KW - Zelfbeeld KW - probleemjongeren KW - Kinderen met socio-educatieve belemmeringen KW - 362.7 KW - Gedragsstoornissen KW - Jeugdzorg KW - Verwaarloosde kinderen KW - jeugd KW - methodiek KW - hulpverlening KW - Jeugdzorg. KW - jeugd. KW - methodiek. KW - hulpverlening. KW - Jeugd. KW - Methodiek. KW - Hulpverlening. KW - Child abuse KW - Child welfare KW - Abuse of children KW - Child maltreatment KW - Child neglect KW - Children KW - Cruelty to children KW - Maltreatment of children KW - Neglect of children KW - Family violence KW - Parent and child KW - Abused children KW - Abuse of KW - Crimes against UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5602217 AB - Inleiding 1. Verkenning van de problematiek 2. Verwaarlozing en hechting 3. Nabijheid en zelfbeeld 4. Het ervaren van nabijheid gedurende de ontwikkeling van baby tot adoloscent 5. Fasetherapie en differentiatietherapie 6. Psychotherapeutische behandelingswijzen bij verwaarlozingsverschijnselen 7. Grensverkenningen van fasetherapie en een nabeschouwing 8. Discussie Samenvatting ER -