TY - BOOK ID - 5590595 TI - Ervaren en leren : theorie en praktijk van ervaringsleren voor jeugdhulpverlening, jeugdbescherming en jeugdwerk PY - 1994 SN - 9066651067 PB - Utrecht SWP DB - UniCat KW - 460.2 KW - ervaringsleren KW - jeugdbescherming KW - jeugdhulpverlening KW - jeugdwerk KW - probleemgedrag bij jeugdigen KW - 37.018.7 KW - Jeugdbescherming : ervaringsleren KW - Jeugdhulpverlening : ervaringsleren KW - Jeugdwerk : ervaringsleren KW - Handboeken KW - Ervaringsleren KW - Jeugdzorg KW - jeugdzorg KW - methodiek KW - jeugdzorg. KW - methodiek. KW - Jeugdzorg. KW - Methodiek. KW - jeugd KW - Social welfare methods KW - 374.3 UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5590595 AB - DEEL 1 : PRAKTIJKTHEORIE ERVARINGSLEREN 1. Probleemjongeren en ervaringsleren 2. De hulpvraag in kaart gebracht: diagnostiek bij ervaringsleren 3. De hulpvraag aangepakt: de agogiek van het ervaringsleren 4. Het proces van ervaringsleren 5. Deskundigheid en organisatie DEEL 2: BESCHRIJVING VAN DE METHODIEK 6. Inleiding: overzicht 7. Fase1: introductie en voorbereiding 8. Fase 2: Projectfase/uitvoeringsfase 9. Fase 3: Trainingsfase 10. Fase 4: Nabegeleiding/nazorg DEEL 3 : PRAKTIJKBESCHRIJVING DEEL 4 : CHECKLIST OPZET EN UITVOERING PROJECTEN EN ERVARINGSLEREN ER -