TY - BOOK ID - 5404724 TI - Gender and the media. PY - 2007 SN - 9780745612737 9780745619156 0745619150 0745612733 PB - Cambridge Polity press DB - UniCat KW - Mass media and sex. KW - Men in mass media. KW - Women in mass media. KW - Médias et sexualité KW - Hommes dans les médias KW - Femmes dans les médias KW - #SBIB:309H1024 KW - #SBIB:316.346H29 KW - Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) KW - Positie van de vrouw in de samenleving: andere topics KW - Médias et sexualité KW - Hommes dans les médias KW - Femmes dans les médias KW - Advertising. Public relations KW - Criminology. Victimology KW - Sociology of culture KW - Pragmatics KW - Journalism KW - Sociology of the family. Sociology of sexuality KW - Mass communications KW - mediatheorie KW - postfeminisme KW - pers KW - Mass media and sex KW - Men in mass media KW - Women in mass media KW - 130.2 KW - cultuurfilosofie KW - feminisme KW - gender studies KW - journalistiek KW - reclamevormgeving KW - televisie KW - 316.774.16 KW - 396 KW - 801.56 KW - 801.56 Syntaxis. Semantiek KW - Syntaxis. Semantiek KW - 396 Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij KW - Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij KW - Mass media KW - Sex and mass media KW - Sex KW - 316.774.16 Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) KW - Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) KW - 396 Feminism. Women's movement. Woman and society KW - Feminism. Women's movement. Woman and society KW - Feminism KW - Gender KW - Discourse analysis KW - Newspapers KW - Media KW - Popular culture KW - Publicity KW - Television KW - Rape KW - Images of women KW - Book UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5404724 AB - Hoe hebben adverteerders gereageerd op het feminisme? Is nieuws een gegenderd product? Worden mannelijke lichamen vandaag - net als vrouwelijke - geobjectiveerd? Dit zijn slechts enkele vragen uit dit boek dat een kritische inleiding wil geven in de studie van gender in de media met de hedendaagse knelpunten en debatten. Het wordt geïllustreerd door talrijke voorbeelden uit de Anglo-Amerikaanse media. Het onderzoekt het contradictorische karakter van genderrepresentatie, waarin er girlpower tegenover de schrijnende rapporten over toenemende anorexia bij jonge meisjes staat en er morele paniek is over het geïdealiseerde wasbordje voor mannen, maar absolute stilte over de her-seksualisering van vrouwelijke lichamen. Verder biedt het boek ook besprekingen van theoretische methoden om beeldvorming te analyseren. ER -