TY - BOOK ID - 52144599 TI - Sensory Branding : mogelijkheden en meerwaarde voor merkcommunicatie PY - 2021 SN - 9076802068 PB - Amsterdam : SWOCC, DB - UniCat KW - Merken. KW - E-branding. KW - Marketing KW - Internet KW - Merkbeleid KW - Branding KW - Cybermarketing KW - Webvertising KW - Augmented reality. KW - Merkcommunicatie. KW - Personal branding. KW - Internetmarketing KW - Financiewezen KW - Sensory branding. KW - Onlinemarketing UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:52144599 AB - Sensory branding - het toevoegen van sensorische stimuli zoals geur, smaak, en tast aan merkcommunicatie - wordt door veel marketingprofessionals gezien als een aantrekkelijke optie om het palet aan communicatiemogelijkheden te vergroten. Maar wat weten we precies over de de effectiviteit van deze brandingtechnieken? En hoe werken ze eigenlijk? In deze SWOCC-publicatie wordt onderzocht hoe sensory branding verschilt van andere vormen van branding en wordt de soms wat chaotische wetenschappelijke liteeratuur over sensory branding systematische op een rijtje gezet en samengevat in een visueel model. Daarnaast wordt een aantal nieuwe studies gepresenteerd die laten zien hoe sensory brandingtechnieken kunnen bijdragen aan een sterker merk. De resultaten van de bestaande en nieuwe studies geven de lezer handvaten om sensory brandingtechnieken op een effectieve manier in te kunnen zetten in de eigen merkcommunicatie. ER -