TY - BOOK ID - 516050 TI - Een persoonlijke denk- en leerstijl : handleiding voor leerkrachten, begeleiders en ouders PY - 2006 SN - 9789033448102 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Cognitive psychology KW - studiemethode-begeleiding KW - Educational sciences KW - leerlingenbegeleiding KW - leerstijlen KW - Didactics KW - Primary education KW - Secondary education UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:516050 AB - Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft Kaat Timmerman haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis vinden in dit boek achtergrond, tips en oefenmateriaal om zelf kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar oud. ER -