TY - BOOK ID - 48157581 TI - Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs : basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst AU - Elen, Jan AU - Thys, Andy PY - 2019 SN - 9789462701885 PB - Leuven Universitaire Pers Leuven DB - UniCat KW - Academic collection KW - 450.4 KW - maatschappij KW - kwaliteitszorg KW - onderwijsvisie KW - pedagogie KW - onderwijs KW - onderwijsbeleid KW - onderwijskunde, onderwijsonderzoek KW - Onderwijskunde KW - #SBIB:316.334.1O213 KW - #SBIB:316.334.1O222 KW - #SBIB:316.334.1O300 KW - #SBIB:316.334.1O400 KW - Onderwijsbeleid: regionaal KW - Organisatie van het onderwijs: regionaal KW - Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen KW - Leer- en onderwijsgedrag: algemeen KW - taalbeleid KW - onderwijskunde KW - Teacher education. Teacher's profession KW - School management KW - Teaching KW - lerarenopleiding KW - Onderwijsbeleid KW - Onderwijsonderzoek KW - Onderwijs KW - Vlaanderen KW - Geschiedenis KW - Leren KW - Didactiek KW - Diversiteit KW - Taalbeleid KW - Kwaliteitszorg KW - Schoolontwikkeling KW - Onderwijsvernieuwing KW - Onderwijsmanagement KW - Onderwijs en maatschappij KW - 37.01 KW - PXL-Education 2019 KW - onderwijsonderzoek KW - onderwijs en maatschappij KW - Geneeskunde KW - Techniek (wetenschap) KW - Atlas KW - Museum KW - Inclusie KW - Maatwerk KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Emigratie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:48157581 AB - . basisinzichten voor onderwijs op micro-, meso- en macro-niveau. praktisch toepasbaar en theoretisch onderbouwd. geschreven door internationaal erkende experten. voor leraren en iedereen die geïnteresseerd is in onderwijsInzichten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klasOnderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan ? leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers.Om aan deze actoren een goed (beter) begrip van onderwijs te geven en hen er ook zelf een proactieve rol in te laten spelen, reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn, de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.Met bijdragen van Orhan Agirdag, Carlijne Ceulemans, Stefanie Claes, Hilde Colpin, Bieke De Fraine, Karlien De Jaeger, Fien Depaepe, Bert De Smedt, Steven Eggermont, Jan Elen, Evelien Flamez, Greet Gevaert, Pol Ghesquière, Luc Goossens, Bregt Henkens, Oliver Holz, Els Huygens, Geert Kelchtermans, Jan Masschelein, Annelies Raes, Maarten Simons, Andy Thys, Joke Torbeyns, Kris Vandenbranden, Machteld Vandecandelaere, Wim Van Dooren, Mieke Van de Goor, Stéphanie Van Marcke, Sarah Van Ruyskensvelde, Lieven Verschaffel, Karine Verschueren, Pieter Verstraete, Kurt Willems, Sien Wissels.Bron: https://lup.be/products/119837 ER -