TY - BOOK ID - 456558 TI - Corporate stories : verwoorden, vertellen en verankeren AU - Hendriks, Theo AU - Schutte, Astrid PY - 2012 VL - 2012-2 SN - 9789046542859 PB - Mechelen Kluwer DB - UniCat KW - bedrijfsimago KW - organisatiecultuur KW - bedrijfscommunicatie KW - strategisch beleid KW - Planning (firm) KW - organisatiepsychologie KW - storytelling KW - communicatiemanagement KW - Mass communications KW - Personnel management KW - Handbooks, manuals, etc. KW - Decision making KW - Communication in management KW - Case studies KW - Planning in het bedrijf KW - Massacommunicatie KW - Communicatie KW - Corporate communication KW - Storytelling KW - Bedrijfscommunicatie KW - Interne communicatie KW - 098 Bedrijfskunde KW - 65.012.4 KW - human resources management KW - 65.01 KW - bedrijfscultuur KW - communicatie, extern KW - Communication externe Externe communicatie KW - Communication interne Interne communicatie KW - Information (gestion) Informatie (management) KW - Organisatiecultuur KW - management - leidinggeven (zie ook 361.012) KW - organisatietheorie - bedrijfscultuur (zie ook 301.03 : 6) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:456558 AB - Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal. Een corporate story over de organisatie is bovenal het verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten. Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie. Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal. Een corporate story over de organisatie is bovenal het verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten. Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie (bron: covertekst). ER -