TY - BOOK ID - 386657 TI - Het einde van winkels ? : de strijd om de klant : waarom het niet meer vanzelfsprekend is om naar een winkel te gaan ! PY - 2011 SN - 9789052618777 PB - Den Haag Academic Service DB - UniCat KW - Firms and enterprises KW - business marketing KW - Distribution strategy KW - Marketing ; detailhandel KW - Klantenbinding KW - E-commerce KW - Consumentenedrag KW - 380.50 KW - 381.2 KW - 381.50 KW - 381.56 KW - AA / International- internationaal KW - 339.1 KW - retailmarketing KW - webwinkel KW - Structuur en organisatie van de handel (algemeenheden). KW - Plaats waar de handel wordt gedreven. KW - Kleinhandel: algemeenheden. KW - Rechtstreekse verkoop aan de verbruiker. KW - algemene handelsvraagstukken KW - Structuur en organisatie van de handel (algemeenheden) KW - Plaats waar de handel wordt gedreven KW - Kleinhandel: algemeenheden KW - Rechtstreekse verkoop aan de verbruiker KW - Detailhandel KW - Winkelformules KW - Internet KW - Koopgedrag KW - Retailmarketing KW - Distributiekanalen KW - Winkelformule KW - Consumentengedrag KW - Distributiekanaal UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:386657 AB - Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopenen de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardigalternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment.Is er nog wel een toekomst voor winkels ? Welke ontwikkelingen volgen elkaarop en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models ?Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen enmogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedragvan consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe hetis en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijkuit gaat zien.Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en opeen andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordteen webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo ?Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of eenkwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruikmaken van de kansen van internet zullen overleven.Bron : http://www.bol.com ER -