TY - BOOK ID - 375597 TI - Innovatief evalueren in het hoger onderwijs : leerwegonafhankelijk summatief toetsen AU - Wijnants, Lies AU - Hermans, Irène AU - Vandeput, Luc PY - 2011 SN - 9789020995787 PB - Leuven LannooCampus DB - UniCat KW - Assessment KW - Evaluatie KW - Evaluatietechnieken KW - Hoger onderwijs. KW - hogescholen KW - onderwijsbeleid KW - evaluatie (onderwijs) KW - HO (hoger onderwijs) KW - Didactic evaluation KW - Higher education KW - assessments (onderwijs) KW - Didactische evaluatie KW - Hoger onderwijs. Universitair onderwijs KW - #KVHB:Didactiek KW - #KVHB:Evaluatie KW - #KVHB:Examineren KW - #KVHB:Toetsen KW - assessment KW - evaluatie KW - hoger onderwijs KW - toetsen KW - 37.02 KW - didactiek KW - onderwijs KW - 489.4 KW - examineren KW - Evalueren KW - toetsvormen KW - 489.54 KW - Evaluatie (Beoordeling) KW - Hoger onderwijs KW - evalueren (ler) KW - hoger onderwijs : evaluatie (ler) KW - 112716.jpg KW - Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs KW - 371.26 KW - 378.012 KW - 378.012 Onderwijsresearch: hoger onderwijs. KW - 378.012 Wetenschappelijk onderwijs: onderzoek van KW - Onderwijsresearch: hoger onderwijs. KW - Wetenschappelijk onderwijs: onderzoek van KW - 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie KW - Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie KW - hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs KW - Didactiek (hoger onderwijs) KW - Examens (hoger onderwijs) KW - Examens KW - (zie ook: Schoolrapporten) KW - 378 KW - departement Algemeen 11 KW - Toetsen KW - Toets UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:375597 AB - Competentie-ontwikkelend onderwijs, aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt, flexibilisering, levenslang leren, een toenemende juridisering ... Dit zijn slechts enkele ontwikkelingen die het hoger onderwijs in een snel tempo drastisch veranderen. Toetsbeleid en toetspraktijken dienen aan te sluiten bij dit nieuwe hoger onderwijs.Innovatief evalueren in het hoger onderwijs gaat de mogelijkheden na van leerwegonafhankelijk summatief toetsen. Is leerwegonafhankelijk summatief toetsen een piste voor de toekomst? Wat zijn dimensies en kenmerken van leerwegonafhankelijke summatief toetsen? Hoe kan leerwegonafhankelijk summatief toetsen concreet worden vormgegeven? Wat zijn voor- en nadelen van leerwegonafhankelijk summatief toetsen? Wat zijn noodzakelijke onderwijskundige, juridische en beleidsmatige randvoorwaarden? ER -