TY - BOOK ID - 374043 TI - Basisboek social media AU - van Osch, Désirée AU - van Zijl, Renée PY - 2011 SN - 9789059317048 PB - Den Haag : Boom Lemma, DB - UniCat KW - Social change KW - sociale netwerken KW - communicatiemanagement KW - sociale media KW - Mass communications KW - Informatiemaatschappij KW - Sociale media KW - internet KW - 528.51 KW - #SBIB:309H103 KW - #SBIB:309H1713 KW - 316.772.5 KW - communicatie KW - internetmarketing KW - internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken KW - Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten KW - Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) KW - social media KW - Sociale media. KW - internet. KW - Sociale netwerken KW - Internet. KW - Sociale verandering KW - Massacommunicatie UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:374043 AB - Sociale media: revolutie of slechts een nieuw middel? Zowel wetenschappers, vakprofessionals als het onderwijs zijn er druk mee. Er zijn al veel boeken verschenen over de inzet van social media die antwoord geven op allerlei vragen uit de praktijk. Inmiddels bestaat er behoefte aan een boek dat de theorie uit de wetenschap samenbrengt met de praktijk vanuit meerdere disciplines. Een boek dat verder gaat dan alleen advies over de inzet van social media, dat een brede basiskennis biedt en inzicht geeft in de theoretische aspecten. Dit is het eerste boek in Nederland dat de kennis over social media uit wetenschap en beroepspraktijk samenbrengt tot één verhaal.In Basisboek social media schetsen wetenschappers vanuit de theorie het ontstaan en de gevolgen van social media. Daarna belichten vakspecialisten de praktische kant van social media. Onderwerpen zijn: social media in de netwerkmaatschappij, communiceren, overheid, journalistiek en organisaties met social media, impressiemanagement en storytelling via social media, interne communicatie, public relations, projectmanagement en mediaplanning met social media. Maar ook:-do's en don'ts van social media-innovator Erwin Blom-een katern facts and figures-een nawoord van bestseller-auteur Menno Lanting.Basisboek social media is geschreven voor het hbo- en wo-onderwijs. het boek is echter ook onmisbaar voor vakspecialisten en andere geînteresseerden die een volledig beeld willen krijgen van de theoretische én praktische kant van social meda. ER -