TY - BOOK ID - 354500 TI - Principes van marktonderzoek : toepassingen met SPSS AU - Burns, Alvin C. AU - Bush, Ronald F. AU - Van Iterson, André PY - 2011 SN - 9789043017244 PB - Amsterdam : Pearson education, DB - UniCat KW - SPSS (statistical package for the social sciences) KW - marktonderzoek KW - marketing informatiesystemen KW - Market research KW - E120206.jpg KW - Marktonderzoek KW - SPSS KW - Methodologie KW - Statistiek (theorie) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:354500 AB - Principes van marktonderzoek is geschreven voor beginnende studenten marktonderzoek. De auteurs maken de achterliggende ideeën begrijpelijk en geven de student een praktijkgerichte presentatie van wat en hoe. Het boek helpt studenten bij het gebruik van SPSS-software zonder dat technieken en andere bijzonderheden het evalueren in de weg staan. Daarom is de software in de tekst geïntegreerd en afbeeldingen toegevoegd, zodat studenten precies kunnen zien waar ze op moeten letten bij het analyseren van de data. Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met een samenvatting. Daarnaast bevat elk hoofdstuk een tiental verwerkingsvragen. Aan de hand van de nieuwe doorlopende case, European Automobile Concepts, leert de student attitudes en meningen te onderzoeken die belangrijk zijn voor de consumentenkeuze. Verder leert de student vast te stellen welke modellen de voorkeur genieten en hoe marktsegmentverschillen te bepalen voor de verschillende modellen. (Bron: www.pearsoneducation.nl) ER -