TY - BOOK ID - 3456188 TI - Werken met cliëntenfeedback in de jeugdhulp AU - Callens, Dieter AU - De Meersman, Wederik PY - 2014 SN - 9789033495465 PB - Leuven/Den Haag Acco DB - UniCat KW - Kwaliteitszorg KW - Jeugdzorg. KW - feedback KW - cliënt-hulpverlener relatie KW - Social policy and particular groups KW - jeugdhulpverlening KW - Social welfare methods KW - Communicatie ; hulpverlening KW - Kwaliteitszorg ; jeugdzorg KW - 323 KW - cliëntenparticipatie KW - cliëntgericht werken KW - Jeugdhulpverlening KW - Jeugdzorg KW - communicatie KW - Communicatie in de hulpverlening KW - jeugdzorg KW - communicatie in de hulpverlening KW - 364.044 KW - Cliënten KW - Feedback KW - Methodiek KW - Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen KW - 362.7 KW - 361.2 KW - PXL-Social Work 2015 KW - hulpverlening KW - reflecteren KW - Relatie cliënt KW - Cliëntenparticipatie KW - Cliëntgericht werken UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3456188 AB - In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod ER -