TY - BOOK ID - 3437761 TI - Wegwijs in kennis : vaardig zijn in wetenschapscommunicatie PY - 2013 SN - 9789033493485 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Informatieontsluiting. KW - Documentaire informatie. KW - Digitale informatie KW - Ontsluiting. KW - wetenschappelijke publicaties KW - informatiewetenschappen KW - Information systems KW - informatiebemiddeling KW - wetenschapsleer KW - Didactics of sciences KW - informatievaardigheden KW - Mass communications KW - Communication in science KW - Handbooks, manuals, etc. KW - Communication KW - 450.8 KW - wetenschappelijk onderzoek KW - rapporteren KW - 001.81 KW - 031 KW - 454.52 KW - #SBIB:303H0 KW - #SBIB:02G KW - informatieverwerving KW - wetenschapscommunicatie KW - Wetenschappelijk onderzoek KW - Studievaardigheden ; hoger onderwijs KW - informatiemanagement KW - 003 KW - Rapporteren KW - Wetenschapscommunicatie KW - methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen KW - techniek van de wetenschappelijke arbeid KW - Informatie, documentatie ; algemeen KW - Computer ondersteund onderwijs KW - Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen KW - Bibliotheekwezen KW - PXL-Central Office 2015 KW - Informatie KW - Informatiemaatschappij KW - Kennis KW - Kennismanagement KW - Wetenschap KW - Kennisleer KW - Communicatie KW - Informatievaardigheden KW - Technologie KW - Kind KW - Geschiedenis KW - Voorlichting UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3437761 AB - Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie ER -