TY - BOOK ID - 3405891 TI - Wat werkt? : kenmerken van effectief basisonderwijs AU - Bellens, Kim AU - De Fraine, Bieke PY - 2012 SN - 9789033491078 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - onderwijsbeleid KW - onderwijsbetrokkenheid KW - tevredenheid KW - Teaching KW - leraren-leerling relatie KW - leermotivaties KW - lager onderwijs KW - Didactics of primary education KW - Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen KW - Academic collection KW - #KVHB:Basisonderwijs KW - #KVHB:Onderwijsbeleid KW - onderwijseffectiviteit KW - CIPO-model KW - leeruitkomsten KW - evidence-based onderwijs KW - welbevinden KW - leerwinst KW - 474.2 KW - Effectieve scholen KW - Onderwijsbeleid KW - schoolmanagement KW - 473 KW - onderwijsvernieuwing KW - schoolbeleid KW - basisonderwijs KW - Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs KW - Basisonderwijs KW - Schoolbeleid KW - Welbevinden KW - Onderwijsstrategieën KW - 373.3 KW - Education [Elementary ] KW - Aims and objectives KW - Elementary school teaching KW - Curricula KW - PXL-Education 2015 KW - onderwijskunde KW - kwaliteitsaspecten KW - Lager onderwijs KW - Onderwijsonderzoek KW - Schoolprestaties KW - Kwaliteitszorg KW - Cipo-model KW - Onderwijsrendement KW - Effectieve school KW - Schoolprestatie KW - Patiënt UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3405891 AB - Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext. ER -