TY - BOOK ID - 333149 TI - De kracht van werkplekleren AU - Streumer, Jan AU - Khor, Martin PY - 2010 SN - 9789059315860 PB - Den Haag Boom Lemma DB - UniCat KW - didactische werkvormen KW - Didactics KW - didactiek KW - werkplekleren KW - Werkplekleren KW - Beroepsopleidingen KW - Beroepssecundair onderwijs KW - Didactiek KW - Hoger onderwijs KW - Duaal onderwijs KW - Stages KW - Onderwijs KW - Hoger beroepsonderwijs KW - Leren KW - Reflectie KW - Zelfsturing KW - 472.7 KW - Formation professionnelle Beroepsopleiding KW - Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding KW - Formation du personnel Opleiding van het personeel KW - Gestion des compétences Competentiemanagement KW - De onderwijzer en zijn opleiding KW - Hoger beroepsonderwijs (Nederland) KW - Beroepsopleiding KW - Stage KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Taalonderwijs KW - Reflectie (onderdeel leerproces) UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:333149 AB - Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam ER -