TY - BOOK ID - 33090677 TI - Hoe verzinnen ze het? : bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord PY - 2019 SN - 9789492493491 9789492493484 PB - Amsterdam : Maven Publishing, DB - UniCat KW - reclame KW - marketing KW - Merken KW - 658.8 KW - #KVHA:Meertalige communicatie KW - #KVHA:Reclame KW - Reclame. KW - Advertising. Public relations UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:33090677 AB - Foutje, bedankt' • "Melk. De witte motor' • de supermarktmanager van Albert Heijn • "Even Apeldoorn bellen' • "Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje' • "Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend' • "Niet omdat het moet, maar omdat het kan' • de zwanen van KLM • Het zijn stuk voor stuk reclamecampagnes die miljoenen Nederlanders kennen en die zich verankerd hebben in onze cultuur. Hoe verzin je die en wat maakt ze zo sterk? Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee. Hoe verzinnen ze het? biedt de lezer waardevolle lessen over herinneringswaarde en overtuigingskracht, een unieke kijk achter de schermen van de reclame wereld en bovenal veel leesplezier. ER -