ID - 32949562 TI - Leren omgaan met diversiteit in je klas : het GOL(L)D-concept in de praktijk AU - Van de Putte, Inge AU - De Schauwer, Elisabeth PY - 2018 SN - 9789401445863 PB - Gent Academia Press DB - UniCat KW - Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen KW - 454.23 KW - School management KW - diversiteit KW - onderwijsorganisatie KW - Sociology of education KW - GON (geïntegreerd onderwijs) KW - lerarenbegeleiding KW - Sociologie van het onderwijs KW - Onderwijsorganisatie KW - 474.23 KW - Inclusie KW - Zorgcoördinator KW - Didactische principes KW - onderwijs KW - Lerarenbegeleiding KW - Geïntegreerd onderwijs KW - Inclusief onderwijs KW - Onderwijs KW - Diversiteit KW - Zorgverbreding KW - Leraren KW - inclusief onderwijs KW - Leraar KW - Hoger onderwijs KW - Maatwerk KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Directie KW - Sport KW - inclusie KW - zorgcoördinator UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:32949562 AB - Steeds meer klassen in Vlaamse scholen moeten leren omgaan met diversiteit in onderwijsbehoeften. Er wordt verwacht dat iedereen kan participeren binnen de klasgroep en dat de leraar de touwtjes in handen houdt. Het concept GOL(L)D geldt daarbij als activerende ondersteuning: Gericht Ondersteunen van Leraren in het Leren omgaan met Diversiteit.De auteurs gaan dieper in op de vernieuwde onderwijssituatie na de invoering van het M-decreet en de implementatie van de ondersteuningsnetwerken. Hun bijdragen bieden inzicht en concrete handvaten in het denken rond diversiteit en ondersteuning en staan stil bij de positie van de verschillende ondersteuners binnen de school. Leren omgaan met diversiteit in de klas is een steun voor leraren, zorgcoördinatoren, pedagogische begeleiders, CLB-medewerkers, ...(Bron: https://www.academiapress.be/nl/leren-omgaan-met-diversiteit-de-klas) ER -