TY - BOOK ID - 32949561 TI - Omgaan met controverse en polarisatie in de klas PY - 2018 SN - 9789463371544 PB - Kalmthout Pelckmans Pro DB - UniCat KW - 454.22 KW - Radicalisme. KW - communicatie. KW - conflicten KW - conflicthantering. KW - klasmanagement. KW - onderwijs. KW - polarisatie. KW - radicalisering. KW - Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. KW - 301.15. KW - 465 KW - onderwijs KW - polarisatie KW - radicalisering KW - Radicalisme KW - conflicthantering KW - communicatie KW - klasmanagement KW - onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen KW - 301.15 KW - Teacher education. Teacher's profession KW - conflicten (themawoord fictie) KW - #SBIB:37H0 KW - #SBIB:316.334.1O440 KW - Pedagogie KW - Onderwijsgedrag: algemeen KW - Educational sciences KW - Polarisatie KW - Onderwijsstijlen KW - Pedagogiek KW - diversiteit KW - mondelinge communicatie KW - gesprekstechnieken KW - Sociology of education KW - PXL-Education 2018 KW - onderwijs en maatschappij KW - politieke beschouwingen KW - conflictbeheersing KW - Onderwijs en maatschappij KW - Communicatie ; onderwijs KW - Conflicthantering ; onderwijs KW - Klassenmanagement KW - Multicultural education KW - Polarization (Social sciences) KW - Flanders KW - Belgium KW - Onderwijs KW - Polarisering KW - Conflicthantering KW - Klasklimaat KW - Diversiteit KW - Multiculturele samenleving KW - 454.6 KW - Evolutietheorie KW - Intercultureel onderwijs KW - Klassfeer KW - Inclusie KW - Maatwerk KW - Opvoeding KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Didactic strategies KW - Didactics of social education KW - Didactics of history KW - History as a science KW - intercultureel onderwijs KW - Education KW - Book UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:32949561 AB - Ons samenleven staat onder spanning. Discussies over politiek en samenleving raken snel verhit, tegenstellingen worden scherper gesteld. Dat laat zich ook voelen in de klas en op school. Leraren en directies worden voor fikse uitdagingen geplaatst. Hoe moet je reageren op heftige of haatdragende uitspraken? Hoe geef je les over gevoelige thema?s in het leerplan? Hoe ontmijn je polarisatie? Hoe voer je gesprekken over controversiƫle onderwerpen zonder dat de klas opvliegt?Dit boek zoekt antwoorden op deze vragen. Pedagogisch begeleiders, gemotiveerde leraren, directies, lerarenopleiders en educatief medewerkers van vormingsorganisaties vinden in het boek richtingwijzers en tips over het aangaan van moeilijke gesprekken en het bewerkstelligen van een open en democratisch gespreksklimaat.Omgaan met conflict en polarisatie in de klas is een vrucht van het onderzoekswerk van het Vlaams Vredesinstituut, een onafhankelijke instelling voor vredesstudies bij het Vlaams Parlement. De opdracht van het Vredesinstituut is het publieke debat informeren en praktijkdeskundigen ondersteunen op basis van wetenschappelijke inzichten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be/omgaan-met-conflict-en-polarisatie-in-de-klas.html) ER -