TY - BOOK ID - 32882998 TI - Leren denken met aardrijkskunde : opdrachten voor activerend aardrijkskundeonderwijs AU - Vankan, Leon AU - Van der Schee, Joop PY - 2005 SN - 9090177523 9789080908833 PB - Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie DB - UniCat KW - Didactiek. KW - Aardrijkskunde ; didactiek KW - 91 <07> KW - Aardrijkskunde. Geografie--Cursussen. Instructies. Onderwijs KW - 485.50 KW - 950.8 KW - Aardrijkskunde KW - Denktraining KW - Didactiek KW - Secundair onderwijs KW - 485.5 KW - aardrijkskunde : didactiek (ler) KW - Aardrijkskunde - Vakdidactiek KW - Schoolbooks - Didactic material KW - "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:32882998 AB - Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er nu dit tweede boek 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit dsoort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten. (Bron: covertekst) ER -