TY - BOOK ID - 32874737 TI - Moeilijke letters lezen : oefenbladen dyslexie PY - 2012 SN - 9789033489471 9789033491832 9789033495779 PB - Leuven Acco DB - UniCat KW - Orthopedagogics KW - Phonetics KW - Dutch literature KW - leesproblemen KW - lager onderwijs (doelgroep) KW - kleuteronderwijs (doelgroep) KW - dyslexie KW - poëzie KW - leesbevordering KW - taalopvoeding KW - Dyslexie KW - Lager onderwijs KW - Zorgverbreding KW - Leerlingbegeleiding KW - Kleuteronderwijs KW - #KVHB:Dyslexie KW - 464 KW - leerproblemen KW - orthopedagogiek KW - 464.1 KW - Alfabet KW - Dyslexie (Woordblindheid) KW - Letters KW - Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) KW - kinderen met leerproblemen KW - Kinderen met lees- en schrijfproblemen KW - logopedie KW - therapiemateriaal KW - Basisonderwijs KW - Lezen : basisonderwijs KW - Lezen KW - Dyslexie. KW - Basisonderwijs. KW - basisonderwijs KW - leesvaardigheden KW - Didactics of Dutch KW - Didactics of languages KW - Primary education UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:32874737 AB - Kinderen met zeer ernstige dyslexie hebben de ganse basisschool nodig om te leren lezen, terwijl alle leesniveaus normaliter in het 4de leerjaar (groep 6) verworven zijn.Dit boek richt zich tot logopedisten, remedial teachers, zorgcoördinatoren& die deze kinderen op een zinvolle, speelse manier willen begeleiden. Kinderen met dyslexie hebben ontzettend veel herhaling nodig vooraleer het automatisatieproces voor letterherkenning en -producering op gang komt. Dit boek reikt werkblaadjes aan die kinderen op een leuke manier op weg zetten naar deze automatisatie en doorbreekt zo het klassieke woordenrijen en tekstjes lezen. De aangereikte spelvormen en therapie-ideeën hebben de voorbije 30 jaar hun nut bewezen in de logopediepraktijk van de auteur. Zij heeft vastgesteld dat met deze oefeningen zowel de motivatie voor de therapie als de progressie in de leestechniek aanzienlijk verhogen. ER -