TY - BOOK ID - 32874487 TI - Gevraagd junior secretaresse (m/v) : 3de graad TSO AU - Smets, Nicole AU - Henderickx, Johan AU - Cerpentier, Astrid AU - Van Malderen, Sandra AU - Van Cauwenberg, Chris PY - 2003 SN - 9045505053 9045508818 PB - Antwerpen De Boeck DB - UniCat KW - Economie KW - Kantoororganisatie. KW - secundair onderwijs. KW - Administratieve organisatie. KW - Stageverslag KW - Medisch secretariaat. KW - Didactics of secundary education KW - Didactics of economy KW - Secretariaat KW - #BSCH: vak: economie KW - 373.5 KW - 372.833 KW - 371.67 KW - 3e graad t.s.o. KW - 485.8 KW - Aankoop KW - Communicatie KW - Facturering KW - Handboek KW - Handboek/cursus KW - Kantoor KW - Onderneming KW - PR KW - Receptie KW - Secretaresse KW - Secretariaat-talen KW - Voorraadbeheer KW - aankoop KW - communicatie KW - facturering KW - handboek KW - kantoor KW - onderneming KW - receptie KW - secretaresse KW - secretariaat-talen KW - voorraadbeheer KW - SLO HHA KW - E100729.jpg KW - Administratieve organisatie KW - 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen KW - Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen KW - 373.5 Middelbaar onderwijs KW - 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs KW - Middelbaar onderwijs KW - Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs KW - 372.833 Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) KW - Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) KW - Economie - Recht KW - Schoolbooks - Didactic material KW - Contains audio-visual material KW - 3e graad t.s.o KW - Cd-rom. UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:32874487 AB - Praktisch graadleerboek voor het vak secretariaat op maat van het leerplan. Netoverschrijdend: voor de derde graad van het TSO, maar evenzeer te gebruiken in opleidingen secretariaatsbeheer. Uitscheurbaar leerwerkboek in een eigentijdse opmaak. Consequente structuur en didactische opbouw. ICT-geïntegreerde opdrachten. Bijzondere aandacht voor ervaringsgericht leren (inductief leerproces). Veel praktijkopdrachten: de nadruk ligt meer op het kunnen dan op het kennen. Handleiding voor de leerkracht: modeloplossingen en een cd-rom met uitbreiding van extra (ICT-)oefeningen, teksten en formulieren. PEDAGOGISCH-DIDACTISCH CONCEPT: Info: de ervarings- en belevingswereld van de secretaresse (m/v) vormt het startpunt. Briefing: gezamenlijke ontdekking van de leerstof aan de hand van vraagjes die de theorie aanbrengen. Dossierkennis: samenvatting van de theorie; de leerlingen leren hier ook synthetiseren en structureren. Aan de slag: gevarieerde opdrachten (ook grote geïntegreerde opdrachten). ER -