TY - BOOK ID - 3193752 TI - Beweging en voeding : fundamenten van een gezonde levensstijl bij de schoolgaande jeugd AU - De Martelaer, Kristine AU - Bertels, Jan PY - 2009 VL - 12 SN - 9789054875703 PB - Brussel Academic & Scientific Publishers - VUB Press DB - UniCat KW - bewegingsopvoeding KW - Didactics of medicine KW - Didactics of sports and games KW - bewegingstussendoortjes (onderwijs) KW - Nutritionary hygiene. Diet KW - voedingskeuze KW - gezondheidspromotie KW - School management KW - scholieren KW - voedingsgewoonten KW - 796 KW - 371.7 KW - beweging KW - opvoeding KW - voeding KW - 614.23 KW - Beweging KW - Gezonde voeding KW - Gezondheidsopvoeding KW - Kinderen KW - Kleuters KW - 456.78 KW - Gezondheidsbeleid KW - Voeding KW - Jongeren KW - gezondheid KW - Fitheid KW - Bewegen KW - Gezondheid KW - Levenswijzen KW - School KW - Bewegingsopvoeding; algemeen KW - 094619.jpg KW - Sport en voeding KW - 371.7 Gezondheidszorg op school. Schoolgeneeskunde. Schoolhygiene KW - Gezondheidszorg op school. Schoolgeneeskunde. Schoolhygiene KW - 796 Lichamelijke opvoeding. Sport en spel KW - Lichamelijke opvoeding. Sport en spel KW - Jeugdgezondheidszorg KW - Lichamelijke opvoeding KW - High school students KW - Accompaniment KW - Nutrition KW - Health aspects KW - Handbooks, manuals, etc. KW - Bewegingsopvoeding KW - Lager onderwijs KW - Kleuteronderwijs KW - Secundair onderwijs KW - Testen (sport) KW - Actieve levensstijl KW - Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding KW - Fysieke conditie KW - Voedingsgewoonten KW - Gezondheidszorg KW - Onderwijs KW - Motoriek KW - Kinderen en jeugd KW - Test (sport) KW - Voedingsgewoonte KW - Plezier KW - Gedrag KW - Opvoeding KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport KW - Drank KW - Kind KW - Jeugd KW - Media KW - Ontwikkelingsstoornis KW - Fysiotherapie KW - Jongere UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3193752 AB - Het boek Beweging en voeding brengt fundamenten van een gezonde levensstijl bij de schoolgaande jeugd in kaart van kleuterleeftijd tot het einde van het secundair onderwijs. Terwijl een gezonde levensstijl een ?lerend? proces is, wordt dit in de bijdragen niet belerend aangepakt. De diverse hoofdstukken geven vooral een grondige kijk op de huidige problematiek van tekort aan beweging en evenwichtige voeding bij kinderen. Meer en meer wordt gewezen op het toenemende belang van het beleidsvoerend vermogen van scholen, ook voor de invulling van de vakoverschrijdende eindtermen. Het GO! heeft reeds een stap gezet om het gezondheidsbeleid binnen de scholengroepen fundamenteel aan te pakken. Het komt er vooral op aan om voordelen te ervaren en hindernissen weg te werken op intra- en interpersoonlijk vlak, en op het vlak van de organisatie en de (lokale) gemeenschap. Daarom wordt in dit boek aandacht besteed aan de individuele en collectieve verantwoordelijkheid van leerlingen, personeels leden en ouders. ER -