TY - BOOK ID - 3148899 TI - Kansen voor de toekomst : onderwijs en opvoeden in de 21ste eeuw AU - Catteeuw, Karl AU - Clarebout, Geraldine AU - Derycke, Ann AU - E.a. PY - 2008 VL - 22 SN - 9789030196464 PB - Mechelen Plantyn DB - UniCat KW - GOK. KW - Lerarenopleiding KW - Onderwijsbeleid. KW - Spelen KW - Wetenschappelijk onderzoek. KW - Kinderen. KW - Education KW - Aims and objectives KW - 371 KW - Academic collection KW - internationalisering KW - onderwijs KW - onderwijskunde KW - 21e eeuw KW - 451.2 KW - Belgiƫ KW - onderwijsbeleid KW - onderwijsgeschiedenis KW - onderwijsvernieuwing KW - opvoeding KW - Gelijke onderwijskansen KW - Gelijke onderwijskansen(GOK) KW - Onderwijsbeleid KW - Onderwijsonderzoek KW - Onderwijsvernieuwing KW - Praktijk KW - Speelplaatsen KW - Gelijke onderwijskansen (GOK) KW - 450.4 ) Onderwijsvernieuwing KW - gelijke onderwijskansen KW - 450 KW - Internationalisering KW - Onderwijs KW - Opvoeden KW - Pedagogie KW - Lerarenopleiding : CVO KW - 371 Onderwijs. Schoolwezen KW - Onderwijs. Schoolwezen KW - onderwijs Belgiƫ - politiek, wetgeving en organisatie KW - Politiek, wetgeving en organisatie KW - Opvoeding en onderwijs KW - Hoger onderwijs KW - Onderwijspraktijk KW - Speeltijden KW - Opvoeding KW - Speelplaats KW - Speeltijd KW - Nederland KW - Kust KW - Pedagogiek KW - Statistische gegevens KW - Sport UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:3148899 AB - Het voorbije decennium zijn er trends in het onderwijslandschap waar elke aspirant-leraar vertrouwd mee zou moeten raken. Deze trends komen, net omdat ze zo nieuw zijn, relatief weinig aan bod in de curricula van de lerarenopleidingen. Om een aantal trends toch zichtbaarder te maken voor aspirant-leraren, besloten drie instellingen gezamelijk seminaries in te richten die enkele thema's behandelen. De reeks van seminaries werd getiteld 'Onderwijs en opvoeden in de 21ste eeuw' en werd mogelijk gemaakt door de steun van het expertisenetwerk 'School of Education' van de Associatie K.U.Leuven. Vier experts behandelden in deze reeks elk een specifiek en actueel aspect van onderwijs en opvoeden, met name : gelijke kansen, de relatie tussen onderwijsonderzoek en praktijk, opvoedend werk van de school en internationalisering op school. Dit Cahier voor Dicdactiek is de neerslag van die seminaries. Telkens komt een expert aan bod die op een boeiende manier een specifieke trend bespreekt. ER -