TY - BOOK ID - 31380611 TI - Distributiekanalen in marketingperspectief PY - 2018 SN - 9789045552194 PB - Wommelgem Van In DB - UniCat KW - Applied marketing KW - distributiebeleid KW - distributie KW - marketing KW - Distribution strategy KW - Distributie : handel KW - Distributiesector KW - Distributiestrategieen KW - 658.86 KW - Marketing KW - marketingstrategie KW - PXL-Business 2018 KW - Distributie KW - Distributiekanalen KW - Consumentisme KW - Distributiekanaal KW - Distributie (economie) KW - Financiewezen UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:31380611 AB - Distributiekanalen in marketingperspectief behandelt het distributiebeleid van ondernemingen. Veranderingen in het koopgedrag begrijpen, welke en hoeveel distributiekanalen kiezen, hoe distribuanten en producenten doen samenwerken, inzicht verwerven in de kanaalstructuur en de evoluties die zich daarin voordoen, zijn topics die zowel vanuit de theorie als de praktijk worden besproken. Hoewel het boek eender welk type organisatie als conceptueel vertrekpunt neemt in het eerste hoofdstuk, ligt de klemtoon daarna op de commerciƫle distributieproblematiek van producenten, dienstverleners en distribuanten. De wisselwerking van het distributiekanaal en zijn actoren - waaronder de moderne consument - met de sterk veranderende omgeving wordt hierbij beklemtoond. Het boek baseert zich niet alleen op de recente wetenschappelijke literatuur die de commerciƫle distributieproblematiek probeert in kaart te brengen en te verklaren, maar maakt ook stelselmatig de vertaalslag naar de realiteit van het hedendaagse Belgische distributielandschap. Naast de onmisbare theoretische denkkaders en -concepten ontmoet de lezer dan ook heel wat recent Belgisch cijfer- en feitenmateriaal. (flaptekst) ER -