TY - BOOK ID - 30603982 TI - Social media : het nieuwe dna : revolutie in opsporing AU - De Vries, Arnout AU - Smilda, Frank PY - 2013 SN - 9789035247024 9035247027 PB - Doetinchem Reed Business DB - UniCat KW - Audiovisuele media KW - Wetenschapsvoorlichting KW - Sociale media KW - Wetenschap KW - Voorlichting UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30603982 AB - Er vindt een revolutie plaats in de tactische opsporing: social media. Dertig jaar geleden vond een andere revolutie plaats: opsporing via DNA. Social media zijn het nieuwe platform waarop de maatschappij (samen) aan opsporing kan doen: de opsporing democratiseert. Social media zitten in alle lagen van de moderne genetwerkte maatschappij, zijn overal en voor iedereen beschikbaar, en komen nu tot in de haarvaten van de politieorganisatie (het 'DNA' van iedere agent). De 'digitale' rechercheur en de moderne Sherlock Holmes werken in deze nieuwe wereld samen. Door social media wordt de rol van burgers nog belangrijker. Dit boek gaat over deze nieuwe opsporingsmethode. Het laat zien hoe 'the cult of the amateur' samenkomt met de rechercheprofessie en samen bouwt aan een veiligere maatschappij. ER -