TY - BOOK ID - 30344782 TI - Connect! : de impact van sociale netwerken op organisaties en leiderschap PY - 2010 SN - 9789047003069 9789047017554 PB - Amsterdam Business Contact DB - UniCat KW - organisatiemanagement KW - sociale netwerken KW - businessplanning KW - Organization theory KW - Social change KW - sociale media KW - e-business KW - Mass communications KW - 098 Bedrijfskunde KW - 366.45 KW - facebook KW - internet KW - organisatiestructuren KW - 316.3 KW - Leiderschap KW - Sociale netwerken KW - Informatiemanagement KW - Réseaux Netwerken KW - Leadership Leadership KW - Sociale media KW - Organisatie 658.014 KW - leiderschap KW - Sociale communicatie KW - Internet KW - Netwerkcommunicatie KW - Management KW - Leidinggeven KW - Organisatieleer KW - Taalvaardigheid KW - LinkedIn KW - Twitteren KW - Facebook KW - Sociaal netwerk UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:30344782 AB - LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube, Hyves... miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden.We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar deze sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Binnen deze organisaties moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden. 'Connect!' wil een welgemeende aansporing zijn want het is tijd om te handelen, en wel nu. Op basis van onderzoek onder managers in Nederland, en gesprekken met tientallen Nederlandse en Belgische bedrijven toont de auteur welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf ER -